طرح قرنطینه هوشمند چه زمانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد؟

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: طرح قرنطینه هوشمند با واکسینه شدن 70 درصد جامعه هدف در برابر بیماری کرونا در استان اجرا خواهد شد.

طرح قرنطینه هوشمند چه زمانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد؟

غلامرضا شریف زاده، پنج شنبه شب 8 مهرماه به رسانه های گروهی گفت: طی هفته های آینده با ورود محموله تازه واکسن کرونا و واکسینه شدن 70 درصد جامعه هدف، طرح قرنطینه هوشمند در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: با اجرای طرح قرنطینه هوشمند برای ارائه خدمات مانند بلیت هواپیما، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شرکت دانشجویان در کلاس های حضوری و استفاده از خوابگاه داشتن کارت واکسن الزامی است.

شریف زاده توضیح داد: حدود 61 درصد جامعه هدف در نوبت اول واکسینه شده و 30 درصد جامعه هدف در نوبت دوم واکسینه شده اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون در استان به سرعت در حال افزایش است؛ در چند روز گذشته شاهد کاهش موارد ابتلاء و بستری در استان بوده ایم به طوری که موارد بستری به زیر 200 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون 20 درصد دانش آموزان خراسان جنوبی تا کنون واکسینه شده اند، توضیح داد: از 83 هزار و 246 نفر دانش آموز 12 تا 18 سال استان، تا به امروز 17 هزار و 127 نفر، واکسن کرونا دریافت نموده اند.

شریف زاده بعلاوه از ورود محموله تازه واکسن در هفته آینده هم اطلاع داد و در مورد آمار فوتی های کرونا در استان گفت: مرگ و میر ناشی از این ویروس در هفته اول شهریور ماه به طور میانه 3 و سه دهم نفر در روز بوده که این رقم در هفته اول مهر به دو و سه دهم نفر در روز کاهش یافته است.

وی گفت: بعلاوه تعداد بستری ها در دهه اول شهریور 285 نفر بود که با کاهش 72 درصدی به 75 نفر رسیده و میانگین آزمایش های مثبت کرونا هم از 426 نفر در دهه اول شهریور به 136 نفر رسیده که 68 درصد کاهش رانشان می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1642

به "طرح قرنطینه هوشمند چه زمانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح قرنطینه هوشمند چه زمانی در خراسان جنوبی اجرایی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید