ظریفیان: مجلس یازدهم مشکل قوانین متعارض را حل نماید

به گزارش مجله بابلسر، یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حل تعارض قوانین بویژه در عرصه کسب و کار نیز یکی از مطالبات از مجلس یازدهم است، گفت: در کشور قوانین زیادی داریم که بخشی از آنها در تعارض با یکدیگر هستند.

ظریفیان: مجلس یازدهم مشکل قوانین متعارض را حل نماید

غلامرضا ظریفیان در گفت و گو با خبرنگاران، درباره مهمترین مطالبات جامعه از مجلس یازدهم اظهار کرد: مطالبه باید براساس وظایف ذاتی هر دستگاهی باشد. قانونگذاری متناسب با احتیاجهای جامعه و کشور و همچنین نظارت خوب و ملی بر فرایند اجرایی کشور از وظایف ذاتی مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: نحوه فکر و نظر، اخلاق و عمل کارگزاران موب افزایش یا کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی می گردد و نمایندگان مجلس یازدهم باید به سوی افزایش اعتماد جامعه حرکت نمایند.

این فعال سیاسی گفت: مجلس یازدهم همچنین باید به فرایند کار کارشناسی مجالس گذشته توجه کند، نه اینکه به عملکرد مجالس گذشته کاملا بی توجه باشد. متاسفانه در کشور ما وقتی مسئولی سر کار می آید فکر می نماید که در نقطه تاریخی آغازین آن مسئولیت قرار داشته و به تجارب و دستاوردهای گذشته توجه نمی نماید.

ظریفیان با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید به چالش هایی که به ابرچالش تبدیل شده اند، رسیدگی کند، توضیح داد: حل مسائل معیشتی مردم باید با نگاه عالمانه دنبال شده و از نگاه اندیشمندان بهره برد و به مقتضیات نظام مالی جهانی توجه کرد. حل چالش های محیط زیستی، اجتماعی و مسائل زنان و جوانان هم در دستور کار مجلس یازدهم باشد. حل تعارض قوانین بویژه در عرصه کسب و کار نیز یکی از مطالبات است زیرا ما کشوری هستیم که قوانین زیادی داریم که بخشی از آنها در تعارض با یکدیگر هستند.

وی همچنین ادامه داد: نظارت بر فرایند اجرایی کشور باید از نظارت غیرعملی به عملی، از سخت افزاری به نرم افزاری و از جناحی به ملی تبدیل گردد. جامعه بیش از هر زمانی به کارآمدی، وحدت انسجام ملی و استفاده از همه ظرفیت های کشور احتیاج دارد اگر مجلس یازدهم چنین نگاهی داشته باشد، می تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند، در غیر این صورت، مسئله ای به سایر مسائل می افزاید.

ظریفیان در پایان گفت: درباره چگونگی رفتار مجلس یازدهم نباید پیش داوری کرد. منتخبین مردم باید زودتر خود را با نظام تقنینی تطبیق داده و متوجه مسئولیت ملی خود شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 463

به "ظریفیان: مجلس یازدهم مشکل قوانین متعارض را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریفیان: مجلس یازدهم مشکل قوانین متعارض را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید