90درصد محصولات خراسان شمالی فروشی می گردد، نبود دام مولد تاماه های آینده در صورت ادامه شرایط نهاده

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از 90 درصد از محصولات خراسان شمالی خام فروشی می شوند.

90درصد محصولات خراسان شمالی فروشی می گردد، نبود دام مولد تاماه های آینده در صورت ادامه شرایط نهاده

حسین پور در جلسه اقتصاد مقاومتی که دهم دی ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل استانداری برگزار گردید، اظهارکرد: یک میلیون و 300 تن محصول کشاورزی در خراسان شمالی فراوری می گردد اما در صنایع تبدیلی صفر هستیم.

وی اضافه کرد: از وزیر کشاورزی درخواست داریم تا دستور دهد که زنجیره تکمیل چند محصول کشاورزی در این استان ایجاد گردد.

حسین پور ادامه داد: 34 درصد از بخش شاغلین در خراسان شمالی مشغول به کار کشاورزی هستند و 25 درصد فراوری ناخالص استان مربوط به این حوزه است، بنابراین باید توجه جدی به این حوزه گردد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی دارای بیش از دو میلیون راس دام است، گفت: اگر شرایط نهاده های دامی به همین شکل ادامه یابد صدای آن تا چند ماه آینده در می آید.

نماینده مردم اسفراین در مجلس بیان نمود: در حال حاضر تعدادی از دامدارها مجبور هستند تا تعدادی از دام های مولد خود را بفروشند تا نهاده مابقی دام های خود را تامین نمایند.

وی در ادامه به تسهیلات بانکی که به کشاورزان پرداخت می گردد نیز اظهارکرد: ظلم است که روستایی برای تسهیلات خود به دنبال کارمند برود این در حالی است که می تواند از زمین کشاورزی برای ضمانت استفاده کند.

حسین پور در مورد کاهش دبی آب چاه های کشاورزی نیز توضیح داد: قرار بر این بود تا دبی آب چاه های کشاورزی بعد از اجرای الگوی کشت کاهش یابد، اما در این استان اعلام شده تا دبی آب چاه ها کاهش می یابد ولی هنوز الگوی کشت اجرایی نشده است.

قیمت گذاری خرید محصولات کشاورزی اصلاح گردد

جدی نماینده شیروان نیز در ادامه این جلسه اعلام نمود: گندم کشاورزان را درست بخرید، نه منت ارائه کود را بر سر آن ها بگذارید و نه منت پرواخت یارانه.

وی گفت: اگر قیمت گذاری های خرید محصولات کشاورزی اصلاح نگردد کشاورزان همچنان بدهکار می مانند.

جدی اضافه کرد: خرید تضمینی گوشت قرمز و کشمش برای خراسان شمالی امری حیاتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1125

به "90درصد محصولات خراسان شمالی فروشی می گردد، نبود دام مولد تاماه های آینده در صورت ادامه شرایط نهاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90درصد محصولات خراسان شمالی فروشی می گردد، نبود دام مولد تاماه های آینده در صورت ادامه شرایط نهاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید