طراحی داخلی - بخش دو

به گزارش مجله بابلسر، طراحی داخلی شامل طیفی از خدماتی است که توسط یک متخصص حرفه ای طراحی انجام می شود، و بستگی به آموزش و تجربه متخصص طراحی داخلی و آنالیز شرایط توسط وی دارد و به منظور حفاظت و ارتقاء کیفیت زندگی، سلامت، ایمنی و رفاه عمومی جامعه انجام می شود. در مقاله طراحی داخلی - بخش یک به تاریخچه و تعریف این رشته پرداختیم و در این مقاله به ادامه موارد خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی - بخش دو

استراتژی های حرفه ای برای دستیابی به اهداف طراحی مربوطه

در واقع در خصوص طراحی داخلی یک گروه متخصص مورد احتیاج است تا راه چاره های هوشمندانه تر و دقیق تری را جهت حل مسائل مرتبط با طراحی داخلی یک ساختمان ارائه نمایند. تیم طراحی داخلی باید در هنگام آغاز پروژه تشکیل و سازماندهی گردد. تیم طراحی داخلی ساختمان، شامل مدیر ساختمان و از همه مهم تر، یک تیم طراحی داخلی واجد شرایط با کلیه رشته های تخصصی اصلی و مدیر ساخت و ساز در هنگام آغاز پروژه طراحی داخلی ساختمان است.

طراح داخلی نباید طرح دیگری را در خصوص برنامه ریزی فضای ساختمان، مواد و مصالح، و انتخاب مبلمان، از معمار ساختمان دریافت نماید. در هنگام طراحی داخلی یک محل کار، باید اصول اساسی مربوط به آن را که شامل معیارهای زیر می گردد مورد آنالیز قرار داد و بنابراین، برای انجام این کار کلیه افراد متخصص در تمام رشته های مربوطه مورد احتیاج هستند تا به عنوان یک تیم با یکدیگر کار نمایند. این موارد، اصول یا نشانه هایی در خصوص معیارهای فعالیت های این متخصصان است که به توضیح زیر هستند.

سلامت

ایجاد یک محیط کار تمیز و با ویژگیهای پایدار محیطی با آکوستیک (تنظیم ویژگی های صدا)، روشنایی و هوای با کیفیت خوب.

امنیت و ایمنی

محل کار باید به گونه ای ایجاد گردد که ساکنان و اموال ساختمان را در برابر خطرات ایجاد شده توسط انسان و همچنین در برابر بلایای طبیعی محافظت کند.

راحتی و آسایش

توزیع خدمات، سیستم ها و اجزای کاری در محل کار باید به صورتی انجام گردد که به ساکنان ساختمان اجازه دهد تا سیستم های حرارتی، روشنایی، صوتی و تنظیم چیدمان مبلمان را به گونه ای انجام دهند که سطح راحتی شخصی و گروهی مورد نظر آنها را تأمین کند.

قابلیت اطمینان

پشتیبانی از محل کار با استفاده از تهیه و نصب پیشرفته ترین سیستم های گرمایشی، تهویه هوا، تهویه مطبوع و تجهیزاتی که به حداقل تعمیر و نگهداری احتیاج داشته باشند، دارای حداقل تلفات از نظر ارائه خدمت باشند و کمترین اتلاف انرژی را داشته باشند.

انعطاف پذیری به منظور دستیابی به اهداف مشتری بسیار متنوع است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. قابلیت دسترسی به طبقه زیر زمین ساختمان برای آنالیز تمام خدمات محل کار
  2. حداکثر کنترل کاربر بر روی محیط کار
  3. مجهز بودن محل کار به مبلمان و فناوری قابل تحرک
  4. خدمات عمومی ساختمان که در همه جای آن توزیع شده اند، بایستی قابل تنظیم مجدد و قابل ارتقاء باشند. این مورد در بازسازی خانه های قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  5. مکان های انجام کار، ارائه خدمات اقامتی، دورکاری (فعالیت از راه دور) و موارد دیگری مانند آن، قابل تعویض باشند.
  6. تنظیمات کاری متنوع برای فعالیت ها و نیروی کار متنوع
  7. نام یا علامت تجاری: محیط کار، شامل یک محیط به منظور برقرار کردن ارتباط میان اصول یک سازمان با مشتریان داخلی و خارجی آن سازمان است. بنابراین، علامت تجاری یک سازمان، یک حس افتخار و تعهد به سازمان و کسانی که که سود می برند ایجاد می کند.
  8. منصفانه بودن: مکان انجام کار برای کار کردن طراحی می گردد و به همین دلیل، روشنایی روز، حریم خصوصی، نماهای بیرون از محل کار و یک فضای کاری شخصی را به صورت زیبا و دلپذیر برای همه کارکنان در محل کار فراهم می کند.
  9. قابلیت برقراری ارتباط با فناوری: ایجاد شرایط برقراری ارتباط کامل و دسترسی همزمان به اطلاعات مورد احتیاج و توزیع اطلاعات میان همکاران در داخل و خارج از محل کار، شامل فعالیت های دورکاری، ارائه خدمات اقامتی و غیره، که دارای ظرفیت و انعطاف پذیری ذاتی برای انطباق با فناوری های آینده هستند.

ارتباط طراحی داخلی با سیستم های ساختمانی مربوطه

طراح داخلی نه تنها باید در خصوص سیستم های ساختمان اطلاعات کافی داشته باشد (اگرچه متخصص نباشد)، بلکه باید گاهی اوقات یک مفهوم در خصوص یک سیستم را توصیه کند که از اهداف مشتری و جهت طراحی داخلی ساختمان، پشتیبانی کند. در این مورد می توان مثال های زیر را بیان نمود:

  1. ممکن است انعطاف پذیری، یک محرک اصلی برای طراحی فضای ساختمان باشد. ممکن است طراح داخلی درخواست کند که مهندسین یک سیستم توزیع هوا را در زیر زمین ساختمان اجرا نمایند و یک راه چاره برای تهویه هوای طبقه بالای ساختمان ارائه نمایند تا مشکل تهویه مطبوع آن رفع گردد. باید توجه داشت که انجام این کار، بر طراحی معماری، برق و توزیع اطلاعات در این ساختمان نیز تأثیر قابل توجهی می گذارد.
  2. روشنایی و توزیع منصفانه آن در ساختمان نیز ممکن است یک محرک باشد. هنگامی که طراح داخلی یک ساختمان، در حال توسعه یک محدوده کار برای یک مشاوره نورپردازی ساختمان است، باید از هماهنگی روشنایی روز با نمای ساختمان، با نور محیط و چراغ های مخصوص انجام کارهای انفرادی کارکنان، آگاهی داشته باشد، زیرا توصیه های ارائه شده در این مورد توسط طراح داخلی، می تواند بر طراحی و فعالیت مهندس برق تأثیر قابل توجهی داشته باشد. در هنگام ساخت یک ساختمان جدید، ممکن است طراح داخلی درخواست کند که طراحی پنجره، بر اساس توزیع نور متعادل برای تمام همکاران در محل کار باشد. این موضوع بسیار مهم است که طراح داخلی در هنگام اتخاذ این تصمیمات مشارکت مؤثری داشته باشد و با متخصصین سایر رشته ها، برای تجزیه و تحلیل هزینه ها و محاسبه هزینه های طول عمر تأسیسات و تجهیزات همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشد تا بهترین تصمیمات در خصوص طراحی داخلی ساختمان و بر اساس نظرات مشتری اتخاذ گردد. این نکته نیز بسیار مهم است که سیستم های ساختمان از یک دیدگاه جامع، تجزیه و تحلیل گردد و مواد و روش های مورد استفاده در طراحی ساختمان از نظر ویژگیهای یک محیط زیست پایدار تعیین گردد.
منبع: ویرا معماری
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 603

به "طراحی داخلی - بخش دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی - بخش دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید