صنعت برق با حمایت از شرکت های دانش بنیان رونق می یابد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات مقرون به صرفه قیمت به شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت برق اعطا می گردد تا توسعه این صنعت شتاب بیشتری بگیرد.

صنعت برق با حمایت از شرکت های دانش بنیان رونق می یابد

صنعت برق کشور برای برطرف احتیاجهای فناورانه خود و بومی سازی تجهیزات و فناوری های مورد احتیاج خود احتیاجمند شرکت های دانش بنیان است. صنعت برق، الکترونیک، فتونیک، مخابرات و سیستم های اتوماتیک با کوشش فناوران و صنعتگران، بازاری پر رونقی پیدا نموده است.

بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در حال حاضر 7 هزار و 180 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می نماید که بخش بزرگی از آن ها در این حوزه به ثبت رسیده اند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با توجه به همکاری وزارت نیرو، شرکت توانیر و صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه ویژه ای برای حمایت از فراوری محصولات (کالا و خدمت) دانش بنیان صنعت برق تدوین شده است.

در این برنامه ویژه ، برای حمایت از فراوری محصولات (کالا و خدمت) دانش بنیان این گروه شرکت ها، سرفصل هایی نظیر تکمیل و ارتقای محصولات دانش بنیان، توسعه زیرساخت فراوری محصولات دانش بنیان، فراوری محصولات و خدمات دانش بنیان، تحریک تقاضا و توسعه بازار محصولات دانش بنیان و توسعه فعالیت های شتابدهی و فضای نوآوری تدوین شده است.

شرکت های دانش بنیانی که متقاضی این تسهیلات و خدمات هستند، پس از کسب اطلاعات لازم از ویژگی ها و شرایط هر خدمت، می توانند به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه نموده و هر یک از خدماتی را که متقاضیان آن هستند ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1942

به "صنعت برق با حمایت از شرکت های دانش بنیان رونق می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت برق با حمایت از شرکت های دانش بنیان رونق می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید