شیفت شبانه شما را مبتلا به آسم می کند

به گزارش مجله بابلسر، محققان در تازه ترین پژوهش خود دریافتند، کارگران شیفت شب نسبت به افرادی که ساعت کاری رایج دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

شیفت شبانه شما را مبتلا به آسم می کند

به گزارش خبرنگاران از فارس، محققان دانشگاه منچستر در تازه ترین پژوهش خود دریافتند، کارگران شیفت شب نسبت به افرادی که ساعت کاری رایج دارند، بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

محققان داده های بهداشت و اشتغال 286 هزار کارگر انگلیسی را بررسی کردند و معین شد، آسم متوسط تا شدید در کارگران شیفت شب 36 درصد بیشتر احتمال بروز دارد؛ علائم خس خس در بین کارگران شیفت همچنین 11 الی 18 درصد بیشتر بود.

در سال 2011، بالغ بر 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا بودند و هر ساله حدود 250 هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند. میزان شیوع آن در میان کشورها متفاوت بوده و بین 1 تا 18 درصد است.

داده های به دست آمده از این تحقیق بیانگر آن است، افرادی که به طور کلی ساعات نامنظم کاری دارند، 55 درصد بیشتر به آسم مبتلا می شوند.

به گفته تیم پژوهش، تحقیقات بیشتری برای یادگیری اینکه چرا ساعات نامنظم کاری خطر بیشتری برای بروز آسم فراهم می کند، لازم است.

تحقیقات گذشته نشان داده است، شیفت شبانه با افزایش خطر ابتلا به اختلالات متابولیکی، بیماری های قلبی عروقی و سرطان همراه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 970

به "شیفت شبانه شما را مبتلا به آسم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیفت شبانه شما را مبتلا به آسم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید