خراسان رضوی در دامنه فرایند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی واقع شده است

به گزارش مجله بابلسر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در دامنه فرایند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی واقع شده است و هنوز به نقطه اوج این بیماری نرسیده است.

خراسان رضوی در دامنه فرایند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی واقع شده است

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه در بعضی از استان های کشور تعداد بیماران بستری و سرپایی به نقطه اوج خود رسیده است اما استان خراسان رضوی در دامنه این موج قرار گرفته است خاطر نشان کرد: بر اساس آنالیز اپیدمیولوژیک، نمودارها و آمارها، شهر مشهد به عنوان یکی از کانون های خطر در استان است که فرایند افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در آن بیشتر از سایر مناطق استان است.

وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها و استفاده از ماسک را از مهمترین راهکارهای کنترل چرخه انتقال ویروس کرونا عنوان نمود و گفت: شهفرایندان در ماه مبارک رمضان از برگزاری ضیافت های افطاری به طور جدی اجتناب کنند و توصیه می گردد هزینه این برنامه ها را صرف امور خیرخواهانه کنند.

اتمام برنامه واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در حوزه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان نیز اظهار کرد: تا کنون واکسیناسیون 80 درصد پرسنل بهداشت و درمان و 70 درصد کادر درمان در حوزه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی اجرا شده است و بر اساس برنامه ریزی این برنامه تا خاتمه وقت امروز (ششم اردیبهشت) به اتمام خواهد رسید.

دکتر قلیان از شروع واکسیناسیون جانبازان در یکی از مراکز بهداشتی مشهد اطلاع داد و اظهار کرد: اسامی جانبازان مشمول واکسیناسیون به وسیله بنیاد شهید و امور ایثارگران به معاونت بهداشت اعلام شده است و طبق برنامه این افراد زیر پوشش قرار می گیرند.

وی توضیح داد: واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان از دیگر اقداماتی است که در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست.

واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال از خاتمه هفته شروع می گردد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال در بعضی از شهرها شروع شده است و از اواخر هفته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کلید خواهد خورد اظهار کرد: تمامی سالمندان بر اساس پفراینده سلامت الکترونیک طبق برنامه فراخوان خواهند شد و نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی نیست.

دکتر قلیان در مورد واکسیناسیون افراد بالای 80 سال فاقد پفراینده الکترونیک سلامت گفت: بزودی شرایط نام نویسی غیر حضوری به وسیله وزارت بهداشت اعلام می گردد و این دسته از افراد تحت هیچ شرایطی مراجعه حضوری به دلیل افزایش خطر انتقال بیماری به مراکز بهداشت نداشته باشند .

وی تاکید نمود: به یقین واکسن برای تمام شهفرایندان و گروه های سنی فراهم شده و به ترتیب زیر پوشش قرار می گیرند و در این خصوص هیچ نگرانی نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1438

به "خراسان رضوی در دامنه فرایند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی در دامنه فرایند افزایشی تعداد بیماران بستری و سرپایی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید