شیائومی 12 اولین گوشی با پردازنده اسنپدراگون 898 خواهد بود

به گزارش مجله بابلسر، درست مانند سال گذشته، به نظر می رسد سال جاری هم شیائومی است که می خواهد با گوشی شیائومی 12 اولین مشتری تراشه قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 898 باشد.

شیائومی 12 اولین گوشی با پردازنده اسنپدراگون 898 خواهد بود

اگر به خاطر داشته باشید، سال گذشته خبرهای زیادی منتشر شده بود مبنی بر اینکه یا گلکسی S21 اولترا و یا شیائومی می 11 اولین گوشی هایی خواهند بود که با تراشه اسنپدراگون 888 راهی بازار می شوند. این خبر بیشتر از جایی شدت پیدا کرد که شنیدیم سامسونگ می خواهد پرچم داران خود را 6 هفته زودتر از موعد رونمایی و راهی بازار کند. اما در نهایت شیائومی با می 11 توانست از شرکت کره ای و پرچم دارانش پیشی بگیرد و اولین مشتری تراشه قدرتمند کوالکام باشد.

درست مانند سال گذشته، امسال هم گویا همین طور خواهد بود و شیائومی باز هم میخواهد اولین شرکتی باشد که تراشه قدرتمند کوالکام را در گوشی خود استفاده می نماید. به گزارش یکی از موثق ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، شیائومی 12 اولین پرچم داری اندرویدی خواهد بود که با این تراشه راهی بازار می گردد. البته این افشاگر در صحبت های خود به این موضوع هم اشاره داشته که موتورولا هم می تواند دومین شرکتی باشد که اواخر امسال میلادی، پرچم دار مجهز به اسنپدراگون 898 خود را راهی بازار می نماید.

از آنجایی که سامسونگ غالبا پرچم دارانش را اوایل ماه میلادی هر سال رونمایی می نماید، این احتمال هم وجود دارد که سومین شرکت در این فهرست، سامسونگ با پرچم داران سری گلکسی S22 باشد. البته طبق روال عادی سامسونگ باید دومین شرکت در این فهرست می شد اما به نظر می رسد شرکت کره ای امسال می خواهد پرچم دارانش را در ماه فوریه و نه ژانویه رونمایی کند و به خاطر همین تاخیر نسبتا یک ماهه، موتورولا ظاهرا از آن پیشی خواهد گرفت.

کوالکام معمولا تراشه های قدرتمند خود را در اولین روزهای ماه دسامبر یعنی آخرین ماه سال رونمایی می نماید. در سه سال گذشته هم این شیائومی بود که با پرچم داران خود، قبل از هر شرکت دیگری از این تراشه ها استفاده می کرد و ظاهرا امسال هم همین طور خواهد بود. مدیرعامل شیائومی هم طی این سال ها تعهدی که نسبت به این موضوع دارد را گفت و گفت این فرایند ادامه دار خواهد بود.

درباره اسنپدراگون 898 چه می دانیم؟

اسنپدراگون 898 که قرار است در گوشی های پرچم دار اندرویدی سال 2022 استفاده گردد، گویا توان پردازشی و گرافیکی بسیار بالایی خواهد داشت. حداقل خبرهایی که طی روزهای اخیر پیرامون این تراشه منتشر شده است چنین ادعایی را رد نمی نمایند.

هم زمان با انتشار خبر بالا، Ice Universe که یکی از موثق ترین و قابل اعتمادترین افشاگران حوزه فناوری به شمار میرود بنچمارکی را از اسنپدراگون 898 منتشر کرد که نشان می داد این تراشه چیزی حدود 15 درصد در زمینه پردازشی از تراشه نسل گذشته یعنی اسنپدراگون 888 و حدود 5 درصد از اسنپدراگون 888 پلاس بهتر خواهد بود. این میزان بهبود خیلی چشمگیر نیست اما به نظر می رسد برای اینکه بین دو پرچم دار از دو نسل متفاوت تمایز ایجاد کند کفایت می نماید. البته این تست روی یک محصول واقعی صورت نگرفت به همین دلیل این احتمال وجود دارد که پتانسیل واقعی این تراشه بیشتر از آنچه اعداد و ارقام نشان می دهد باشد.

این تمام ماجرا نیست. این طور که به نظر می رسد، یک گوشی مجهز به اسنپدراگون 898 هم فراوری شده و آنالیز هم شده است. نمی دانیم دقیقا این گوشی چه نام دارد و کدام شرکت آن را ساخته است اما به نظر می رسد باید این محصول یک گوشی مخصوص تست باشد. با این حال هرچه که هست این گوشی از پردازنده ای با شماره مدل SM8450 برخوردار است که طبق خبرهای مختلف به نظر می رسد همان اسنپدراگون 898 باشد.

مهم تر اینکه اسکرین شاتی از این گوشی منتشر شد که آن را در حال اجرای اپلیکیشن Device Info HW نشان می دهد. اپلیکیشنی که به لطف اطلاعات آن توانستیم از پیکربندی پردازنده تازه کوالکام باخبر شویم. البته پیش از این هم اطلاعاتی راجع به اسنپدراگون 898 داشتیم اما به نظر می رسد این بار می توانیم مطمئن تر از قبل باشیم.

همان طور که قبلا هم می دانستیم، اسنپدراگون 898 از هشت هسته تشکیل شده است که با ترتیب 1 + 3 + 4 در کنار هم قرار گرفته اند. این هسته ها به ترتیب از نوع Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و Cortex-A510 با فرکانس 1.79 گیگاهرتز می شوند. این دقیقا مشابه همان چیزی است که در شایعه های اخیر پیرامون اسنپدراگون 898 شنیده بودیم.

اگرچه بسیاری از پردازنده هایی که قرار است در سال آینده به عنوان پرچم دار راهی بازار شوند از همین نوع و ترتیب هسته بهره می برند اما این طور که به نظر می رسد، پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 898 کاملا منحصر بفرد خواهد بود. متأسفانه نمی دانیم آدرنو 730 که گفته می گردد به عنوان پردازشگر گرافیکی در اسنپدراگون 898 ایفای نقش می نماید تا چه میزان به نسبت آدرنو 660 قدرتمندتر خواهد بود اما چون این تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد که گفته می گردد به نسبت قبل 20 درصد عملکرد بهتری دارد، می توانیم انتظار داشته باشیم پیشرفتی تا این میزان را در تراشه تازه ببینیم که کاملا محسوس و چشمگیر به شمار میرود.

اگرچه در این تصویر چیزی در رابطه با مودم این پردازنده دیده نمی گردد و اطلاعاتی هم در رابطه با آن منتشر نشده است اما گفته می گردد کوالکام می خواهد از مودم تازه X65 5G در آن استفاده کند که از لحاظ تئوری سرعت دانلود آن به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد.

در نهایت باز هم بر می گردیم به گوشی هوشمندی که در تصویر بالا شاهد اسکرین شاتی از آن بودیم. پیش تر شنیدیم که یک گوشی ساخت ویوو با اسنپدراگون 898 در گیک بنچ حضور پیدا کرد. بنابراین یکی از احتمالات می تواند محصول آینده ویوو باشد. اما بعضی از کاربران معتقدند این همان شیائومی 12 است. در حال حاضر تصاویری از شیائومی 12 منتشر شده است اما بسیار سخت است بخواهیم از روی آن ها متوجه تفاوت و شباهت شویم. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم طی هفته ها یا یک ماه آینده چه خبرهایی پیرامون این موضوع منتشر می گردد.

منبع: GSMArena (1,2)

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1911

به "شیائومی 12 اولین گوشی با پردازنده اسنپدراگون 898 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولین گوشی با پردازنده اسنپدراگون 898 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید