سامسونگ پتنتی از یک محصول با دو نمایشگر را ثبت کرد

به گزارش مجله بابلسر، سامسونگ به تازگی یک پتنت را از محصولی با دو نمایشگر به ثبت رسانده که یک سرنخ از اهداف احتمالی این شرکت کره ای در آینده به ماه می دهد.

سامسونگ پتنتی از یک محصول با دو نمایشگر را ثبت کرد

پتنتی که سامسونگ در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت رسانده نشان می دهد این شرکت کره ای احتمالا می خواهد در آینده یک گوشی با دو نمایشگر را فراوری کند. محصولی که شیاهت زیادی با شیائومی 11 اولترا دارد. اگر به خاطر داشته باشید، نماینده شیائومی روی پنل پشتی خود یک نمایشگر ثانویه هم دارد که شیائومی آن را برای چک کردن اعلانات و ساعت و تاریخ روی پنل پشتی گوشی تعبیه نموده است.

حالا می بینیم که سامسونگ هم پتنتی از یک محصول با همین طراحی را به ثبت رسانده است اما با اندکی تفاوت. به این صورت که وقتی نمایشگر تعبیه شده روی پنل پشتی گوشی خاموش می گردد، گویا هیچ نمایشگری در آن قسمت وجود ندارد چون کاملا هم رنگ پنل پشتی می گردد.

حال جالب است بدانید در بین شرکت های معروف فعال در زمینه فراوری گوشی، این ایده نخستین بار به فکر یک شرکت چینی خطور کرد. در سال 2018، ZTE از گوشی نوبیا X رونمایی کرد. این گوشی از نمایشگر 6.26 اینچی LCD با وضوح 1080 × 2280 بهره می برد که به لطف کاهش چشمگیر حواشی، 93.6٪ از پنل جلویی را تشکیل می داد. ZTE توانست به چنین میزانی از نسبت نمایشگر به بدنه برسد چرا که دوربین سلفی را از روی پنل جلو برداشت. اما در عوض، یک نمایشگر 5.1 اینچی OLED با وضوح 1520 × 720 روی پنل پشتی تعبیه کرد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سامسونگ محصولی را به نمایش گذاشته که روی پنل پشتی خود یک نمایشگر بسیار کوچک دارد که نمی دانیم دقیقا چگونه می گردد از آن بهره برد. طبق گفته های وب سایت منبع، شاید این نمایشگر از قابلیت همواره روشن بهره ببرد تا در زمان هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرد، یک سری اطلاعات محدود نظیر اعلانات، تاریخ و ساعت و… را هم نمایش به نمایش بگذارد.

این پتنت در ژانویه سال جاری به ثبت رسیده اما مثل هر پتنت دیگری، نمی توانیم با قاطعیت بگوییم محصولی که در آن وجود دارد، حتما به وسیله شرکت سازنده فراوری و روانه بازار خواهد شد. بسیاری از پتنت ها هستند که علی رغم ایده های مجذوب کننده، هنوز به وسیله شرکت سازنده اقدامی در جهت فراوری آن ها صورت نگرفته است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1947

به "سامسونگ پتنتی از یک محصول با دو نمایشگر را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ پتنتی از یک محصول با دو نمایشگر را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید