راه اندازی خط فراوری پنیر پیتزا در شهرکرد

به گزارش مجله بابلسر، رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: خط فراوری پنیر پیتزا به ظرفیت روزانه هزار کیلوگرم در این استان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

راه اندازی خط فراوری پنیر پیتزا در شهرکرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بهرام دهقان روز چهارشنبه 22 مرداد در جریان افتتاح این طرح در شهرستان شهرکرد اظهار کرد: این طرح با اعتباری افزون بر 7 میلیارد ریال با مشارکت اعضای شرکت های تعاونی روستایی در 220 متر مربع به منظور فراوری بهینه و ایجاد اشتغال 50 نفر بهره برداری شد.

به گفته وی، این واحد زیر پوشش شبکه تعاون روستایی در استان و با هدف بهره برداری از ظرفیت موجود و در اختیار داشتن زنجیره کامل فراوری شیر و لبنیات در استان فعال شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با افزایش خطوط فراوری در کارخانه فراوری لبنیات که دریافت علامت استاندارد، مجوز سلامت دامپزشکی و مجوز صنایع غذایی بین المللی را نیز کسب نموده است، امکان صادرات پنیر پیتزای فراوریی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فراهم شده است.

دهقان از خرید روزانه 20 تن شیر خام فراوریی استان با قیمت مصوب توسط عوامل اتحادیه سازمان تعاون روستایی اطلاع داد و گفت: اتحادیه دامداران استان آمادگی کامل برای تامین شیر خام مورد احتیاج همه کارخانه های فراوری لبنی مستقر در استان را دارد.

وی تاکید نمود: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های فراوری شیر و گوشت در کشور است و هم اینک 3 درصد شیر کشور در این استان فراوری می گردد.

در چهارمحال و بختیاری با حدود 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه 238 هزار تن شیر فراوری و روانه بازار مصرف می گردد.

بیش از 365 واحد گاوداری صنعتی و 35 مجتمع دامداری در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 799

به "راه اندازی خط فراوری پنیر پیتزا در شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خط فراوری پنیر پیتزا در شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید