عایدی نمایندگان مجلس آلمان چقدر است؟

به گزارش مجله بابلسر، حقوق ماهانه نمایندگان مجلس آلمان حدود 10 هزار یورو است. حقوقی که ظاهرا برای بسیاری از نمایندگان کافی نیست. یک سوم نمایندگان عایدی های جانبی دارند که در مجموع بالغ بر 53 میلیون یورو برآورد می گردد.

عایدی نمایندگان مجلس آلمان چقدر است؟

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش دویچه وله، مجلس فدرال (سراسری/ کشوری) آلمان 709 نماینده دارد. پس از جنجال بر سر لابی گری برای جمهوری آذربایجان و فضاحت ناشی از سفارش ماسک در ایام کرونا، کنترل و نظارت بر عایدی های جانبی نمایندگان مجلس آلمان (بوندس تاگ) افزایش یافته است.

از مجموع نمایندگان حاضر در این دوره از مجلس آلمان، 261 نماینده اعلام نموده اند که افزون بر حقوق ماهانه خود عایدی جانبی دارند.

در آلمان علاوه بر مجلس فدرال (سراسری/ کشوری)، هر منطقه فدرالی هم دارای یک مجلس ویژه همان منطقه است که برای آن منطقه قانون گذاری می نماید.

بیشتر نمایندگانی که عایدی جانبی دارند متعلق به دو حزب دموکرات آزاد و اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی هستند.

مجموع عایدی جانبی این نمایندگان در سال گذشته میلادی به 53 میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که عایدی جانبی نمایندگان مجلس آلمان در سال 2013 حدود 30 میلیون یورو تخمین زده می شد.

نمایندگان پولدار

بخش قابل ملاحظه ای از عایدی جانبی سال گذشته متعلق به 17 نماینده بوده است. هر یک از این نمایندگان که عمدتا وابسته به حزب دموکرات آزاد هستند، به طور میانه 700 هزار یورو عایدی جانبی داشته اند.

عایدی های جانبی نمایندگان بیش از هر چیز به فعالیت های آن ها در امور وکالتی مربوط می گردد. افزون بر آن، شماری از نمایندگان در شورا های نظارت و شورا های جانبی شرکت های عظیم تولیدی، اتحادیه ها و انجمن ها عضویت دارند.

روزنامه زوددویچه با استناد به آمار و ارقام منتشر شده از سوی نهاد های نظارت بر فعالیت نمایندگان مجلس آلمان گزارشی در این رابطه منتشر نموده است.

نویسندگان این گزارش تاکید نموده اند که پیش بینی حقوق مکفی برای نمایندگان از سوی قانون با این هدف اجرا شده است که آن ها از منظر اقتصادی استقلال داشته باشند و وقت خود را به فعالیت های مجلسی شان اختصاص دهند.

به باور نویسندگان این روزنامه، کسب عایدی های جانبی به اندازه یاد شده عملا با سیاست و رویکرد ناظر بر عایدی نمایندگان مغایرت دارد.

گفته می گردد 62 درصد نمایندگان حزب دموکرات آزاد عایدی جانبی دارند. 43 درصد نمایندگان اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی هم عایدیی فراتر از حقوق ماهانه خود دارند.

پس از آن ها، حزب پوپولیست جایگزینی برای آلمان با 32 درصد قرار گرفته است. آمار نمایندگان وابسته به احزاب سوسیال دموکرات، سبز ها و چپ های آلمان که عایدی جانبی دارند، بین 21 تا 26 درصد اعلام شده است.

منبع: عصر ایران

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1546

به "عایدی نمایندگان مجلس آلمان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی نمایندگان مجلس آلمان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید