داده ها ثابت می نمایند که آمریکا ماشین کشتار جمعی دنیا است

به گزارش مجله بابلسر، روزنامه چینی در گزارشی با ارائه آمار و آنالیز سوابق نظامی آمریکا در خارج از این کشور بویژه در غرب آسیا و افغانستان، واشنگتن را که داعیه دفاع از حقوق بشر دارد به یک ماشین کشتار جمعی تشبیه کرد.

داده ها ثابت می نمایند که آمریکا ماشین کشتار جمعی دنیا است

به گزارش خبرنگاران، روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی به آنالیز حضور نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور و آنچه از این مسئله عاید جهان شده پرداخت.

در ابتدای گزارش این رسانه چینی ذکر شده که آمریکا نیروهای نظامی خود را در بیش از 150 کشور جهان مستقر نموده که تقریباً 165 هزار پرسنل فعال در خارج از مرزهای این کشور و صدها پایگاه نظامی در تقریباً همه قاره ها را شامل می گردد اما علیرغم ادعاهای پرطمطراق آمریکا مبنی بر حفظ صلح در مناطق درگیری، آنچه ایالات متحده برجای گذاشته تلفات غیرنظامی است که آمار درستی از آن ارائه نشده و همچنین خانواده های بی شماری هستند که مورد غفلت واقع شده اند.

در ادامه این مطلب به گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا اشاره شده و آمده است: هفته گذشته پنتاگون گزارش سالانه خود را درباره تلفات غیرنظامیان را منتشر و در آن اعتراف کرد که در نتیجه عملیات های نظامی آمریکا در افغانستان، سواقتصادی و عراق در سال 2020، حدود 23 غیرنظامی کشته و 10 نفر دیگر مجروح شدند. همچنین 63 فوتی و 22 زخمی بین سال های 2017 تا 2019 اغلب در سوریه و یمن گزارش شد که در زمان خود اعلام نشده بود.

این سند 21 صفحه ای پنتاگون که بی سروصدا منتشر شد و تا حدی طبقه بندی شده بود، طبق بخش 1057 قانون اختیارات دفاع ملی 2018، (NDAA) الزامی بوده است.

طبق آمار وزارت دفاع آمریکا، از سال 2017، در مجموع 773 غیرنظامی در عملیات های این کشور کشته شده و 335 نفر مجروح شده اند.

ارائه آمار کمتر از آمار واقعی

طبق این گزارش، ناظران مستقل و سازمان های غیردولتی به طور مرتب آمار تلفات غیرنظامی عملیات های آمریکا را بسیار بالاتر از آماری که خود این کشور مایل به پذیرش آن است، منتشر می نمایند. سال جاری هم استثنایی در کار نبوده است.

سازمان غیر دولتی مستقر در بریتانیا موسوم به ایروارز که جنگ های بین المللی علیه داعش و سایر گروه های شبه نظامی را ردیابی و بایگانی می نماید، تخمین زده که در سال گذشته (2020) دستکم 102 غیرنظامی در عملیات آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه کشته شده اند که پنج برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی پنتاگون است.

ماموریت یاری سازمان ملل در افغانستان (UNAMA) که از سال 2009 اطلاعات گسترده ای را در مورد آسیب های غیرنظامیان ثبت نموده، 120 قربانی غیرنظامی را در سال 2020 به نیروهای ائتلاف به اصطلاح ضد تروریستی تحت راهنمایی آمریکا نسبت داده است.

به نوشته این روزنامه چینی، به نظر می رسد تلفات ناشی از اقدامات ایالات متحده بخصوص در افغانستان به طور رسمی کمتر محاسبه شده است.

در حالی که پنتاگون گزارش داده که تنها 20 فوتی و پنج مجروح در پی اقدامات این کشور در افغانستان در سال گذشته برجای مانده، ماموریت یاری سازمان ملل در افغانستان می گوید که نیروهای بین المللی تحت راهنمایی ایالات متحده دستکم 89 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 31 نفر دیگر را مجروح نموده اند.

هینا شمسی مدیر پروژه امنیت ملی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) دولت بایدن را به مخفی کاری در اعلام تلفات عملیات های نظامی آمریکا متهم کرد و در این خصوص گفت: حسابرسی ناکافی به هزینه ها و پیامدهای اقدامات کشنده آمریکا در خارج از این کشور مانع نظارت و پاسخگویی عمومی در مورد مرگ های غیرقانونی و سیاست های جنگی همیشگی واشنگتن است.

غرامت ها و خساراتی که پرداخت نشده اند

به نوشته گلوبال تایمز، در حالی که آمریکا همیشه با صدای بلند درباره مشارکت خود در ثبات منطقه ای و صلح جهانی دم می زند، صدها خانواده قربانیان اقدامات این کشور هیچ غرامتی چه اقتصادی و چه اخلاقی دریافت نمی نمایند. در سند وزارت دفاع آمریکا تایید شده که گرچه کنگره آمریکا سه میلیون دلار در سال 2020 به پنتاگون برای دادن غرامت به خانواده های قربانیان اختصاص داد، هیچ غرامتی تا به امروز پرداخت نشده است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این خصوص گفت: شگفت آور است که در سال 2020 وزارت دفاع هیچ خسارتی به غیرنظامیان آسیب دیده و خانواده ها به رغم در دسترس بودن بودجه از سوی کنگره، پرداخت ننموده است. قربانیان غیرنظامی، خانواده های آن ها و مردم آمریکا لایق بسیار بهتر از این هستند.

ارزیابی های نامشخص

این گزارش می افزاید، تحقیقات مرکز غیرنظامیان در جنگ (CIVIC) در سال 2019 نشان داد که موانع نهادی در تحقیقات ارتش آمریکا در مورد آسیب های وارده به غیرنظامیان و موانع بسیار بزرگتر در برابر طرح شکایت رسمی از سوی غیرنظامیان وجود دارد.

به طور مثال، نقش دوجانبه فرمانده ارتش آمریکا در راهنمایی عملیات ها و در صدور دستور تحقیقات درباره خسارات ناشی از این عملیات ها باعث ایجاد یک تنش داخلی و تضاد منافع بالقوه است. علاوه بر این، ارتش آمریکا همه ارزیابی های خارجی درباره تلفات غیرنظامی را رد می نماید و تنها بر سوابق داخلی خود متکی است. منابع غیرنظامی مثل بازمانده ها و شاهدان، سازمان های غیر دولتی و رسانه ها به طور کلی نادیده گرفته می شوند. بدتر این که هیچ سازوکار قابل شناسایی و در دسترس برای غیرنظامیان آسیب دیده به منظور گزارش آسیب های خود وجود ندارد.

محاسبات نادرست

در ادامه این گزارش، در اشاره به برنامه ها و محاسبات نادرست آمریکا، افغانستان به عنوان نمونه ذکر و عنوان شده که بعد از حدود دو دهه حضور در این کشور، ایالات متحده مشغول جنگی غیر قابل برد بوده است.

پیشنهاداتش برای صلح در افغانستان چیزی بیشتر از حرف نبوده و در طی سال ها، آمریکا کوشش نموده نسخه خود از صلح برگرفته از دستورکارها و اولویت های خود را بدون در نظر دریافت خواسته مردم افغانستان برای این کشور اعمال کند.

در حالی که آمریکا کوشش می نماید از شرایط پیچیده ای که شروعگر آن بود خارج گردد، اکنون این مردم بی گناه افغانستان هستند که بار میراث جنگ را به دوش می کشند.

ماموریت یاری سازمان ملل در افغانستان فاش نموده که در نیمه اول سال 2019 آمریکا غیرنظامیان بیشتری (717 نفر) را در مقایسه با تعداد کشته شدگان به دست شورشیان (531 نفر) کشته است.

حملات هوایی که اغلب توسط هواپیماهای جنگی آمریکا انجام می گردد، عامل قتل 363 غیرنظامی از جمله 89 کودک است.

در سال 2020، طبق اعلام دفتر حقوق بشر سازمان ملل، به رغم کاهش کلی تعداد کشته شدگان و زخمی ها در بین غیرنظامیان، افزایش نگران نماینده تلفات غیرنظامیان از زمان شروع مذاکرات صلح افغانستان در ماه سپتامبر مشاهده شده است.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص گفت: افغانستان همچنان یکی از مرگبارترین مکان ها در جهان برای غیرنظامیان است. من به ویژه از تعداد تلفات زیاد مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران و کارکنان رسانه که از شروع مذاکرات صلح در سپتامبر در این کشور کشته شده اند، در بهت مانده ام.

در ادامه این گزارش آمده است: آمار واقعی تلفات غیرنظامی ناشی از اقدامات ارتش آمریکا ممکن است هرگز فاش نگردد که اگر آمار واقعی جنگ نیابتی آمریکا در جهان محاسبه گردد، بسیار بیشتر از آمار اعلامی خواهد بود. بنابراین، اگر آمریکا واقعاً اعتقاد دارد که همه جان ها برابر خلق شده، باید از هیچ کوششی برای ارائه آمار واقعی و جبران خسارات خانواده های قربانیان عملیات های نظامی وحشیانه خود فروگذار نکند.

بزرگترین کنایه زمان این است که یک مدافع حقوق بشر خودخوانده (آمریکا) چیزی بیشتر از یک کشور قاتل، یک دستگاه کشتار جمعی و مرکز قتل عام نیست.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1524

به "داده ها ثابت می نمایند که آمریکا ماشین کشتار جمعی دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داده ها ثابت می نمایند که آمریکا ماشین کشتار جمعی دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید