خبرنگاران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:فرایند ابتلا به کرونا در استان همدان کاهشی است

به گزارش مجله بابلسر، همدان- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فرایند ابتلا به بیماری کووید 19 در این استان کاهشی اما شکننده است و در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی احتمال افزایش آمار بیماران و ورود به پیک چهارم همه گیری ویروس کرونا زیاد است.

خبرنگاران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:فرایند ابتلا به کرونا در استان همدان کاهشی است

محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته 244 مورد بوده که از این تعداد 39 نفر در بخش عادی و 9 بیمار نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند، ضمن آنکه شرایط جسمی 31 نفر از این تعداد وخیم گزارش شده است.

وی افزود: با شناسایی 15 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا به امروز در بیمارستان های این استان به 9 هزار و 802 نفر رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین با فوت 2 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کووید 19 در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان کرونایی استان به یک هزار و 412 نفر رسید.

طاهری درباره آخرین شرایط بیماران کرونایی در شهرستان های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا به امروز) در بیمارستان های اسدآباد 357، بهار 560، تویسرکان 603، رزن 390، درگزین 169، فامنین 172 و کبودراهنگ 617 نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و 835 نفر در ملایر، یک هزار و 93در نهاوند و سه هزار و 738 نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند که 268 نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند.

به گزارش خبرنگاران، استاندار همدان ابتدای هفته جاری در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که پنج شهرستان همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و فامنین در شرایط زرد و شهرستان های ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین نیز در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.

سیدسعید شاهرخی افزود: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، همدان جزو 9 استان کشور است که از نظر مهار کرونا شرایط مطلوبی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1233

به "خبرنگاران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:فرایند ابتلا به کرونا در استان همدان کاهشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:فرایند ابتلا به کرونا در استان همدان کاهشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید