افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در آمریکا با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش موارد ابتلا به کرونا پر شده است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس ان، بار دیگر شمار موارد مبتلایان به کرونا در آمریکا افزایش یافت. این گزارش می افزاید بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در آمریکا با نزدیک شدن به فصل زمستان و افزایش موارد ابتلا به کرونا پر شده است. مجری این شبکه تلویزیونی گفت: انتظار می رود که موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در زمستان امسال دو برابر گردد. ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه بیمارستان ها با شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا و بعلاوه سویه دلتای آن دوباره پر شده اند.

وی اضافه نمود: مقامات بخش بهداشت به تمامی آمریکایی های واجد شرایط که هنوز واکسینه نشده اند، توصیه نموده اند که به سرعت خود را در برابر کرونا واکسینه نمایند. آن ها بعلاوه به همه آمریکایی هایی که دو دوز واکسن را دریافت نموده اند توصیه نموده اند که دوز سوم واکسن خود را به فوریت تزریق نمایند. این در حالیست که دوستان و خانواده ها قرار است که به زودی در مراسم سال نو میلادی در کنار همدیگر جمع شوند. خبرنگار این شبکه تلویزیونی گزارش داد: سویه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در حال شیوع است. افرادی که واکسینه نشده اند به شدت در خطر ابتلا به این سویه از کرونا قرار دارند. از طرف دیگر احتمال ابتلای افرادی که حتی واکسینه شده اند هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ناقوس های کلیسای بزرگ واشنگتن دیشب به صدا عایدی. صدای این ناقوس یادآور موضوعی غمبار در آمریکا بود. شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا به 800 هزار نفر رسید. کارکنان بیمارستان ها که به خاطر شیوع سویه دلتای کرونا از گذشته تحت فشار قرار گرفته اند هم اکنون با موارد بیشتری از ابتلا به خاطر شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا روبرو شده اند.

در ادامه خبرنگار گفت: حداقل 36 استان در آمریکا و 76 کشور در دنیا از مشاهده موارد مثبت به سویه اومیکرون کرونا خبر داده اند. البته سویه غالب ویروس کرونا به اندازه 98 درصد هنوز سویه دلتا است. اما در استان هایی، چون نیوجرسی و نیویورک بیش از 13 درصد موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا مشاهده شده است. یکی از مقامات مرکز کنترل بیماری های آمریکا گفت: در هفته های آینده انتظار داریم که شاهد موارد بیشتری از ابتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا در آمریکا باشیم. در استان های جنوبی و مرکزی و از جمله استان ویسکانسین شمار بیشتری از افراد به خاطر ابتلا به کرونا نسبت به ماه های گذشته سال 2021 بستری شده اند. تمامی تخت های بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها پر شده است. حتی بعضی از اتاق های دیگر بیمارستان ها هم به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

وی اضافه نمود: با افزایش موارد شیوع سویه اومیکرون کرونا بعضی از دانشگاه ها شاهد ابتلای دانشجویان به کرونا بوده اند و به طور مجازی به فعالیت خود ادامه می دهند. در دانشگاه کورنل هزار و صد نفر به کرونا مبتلا شده اند. این موضوع در حالی روی داده است که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه واکسینه شده بودند. موارد ابتلا به کرونا سه برابر شده است. کارشناسان بهداشتی معتقدند که تا قبل از ماه ژانویه شیوع سویه اومیکرون کرونا همراه با سویه دلتای آن همراه با شروع فصل ابتلا به آنفولانزا سبب نگرانی بیش از پیش شده است.

در ادامه مجری شبکه از خبرنگار پرسید: به نظر می رسد که کارشناسان مرکز کنترل بیماری های آمریکا امروز جلسه ای را درباره واکسن جانسون اند جانسون برگزار می نمایند و احتمالا درباره محدودیت های موجود درباره واکسن صحبت خواهند کرد. آیا می توانید مطالب بیشتری به ما در این رابطه بگویید؟ خبرنگار پاسخ داد: واکسن های تک دوزی همچنان سبب لخته های نادر و اکثرا در میان زنان بین سنین 18 تا 39 ساله می شوند. ما در بهار گذشته شاهد توقف در تزریق واکسن بودیم. حالا شاهد شش مورد مرگ و میر در بین 50 مورد بوده ایم. در این رابطه بین ماه های دسامبر گذشته تا اوت امسال حداقل 40 میلیون نفر با واکسن های تک دوزی واکسینه شده اند. در کمیته مشورتی اندازه ایمنی بدن افراد بر اساس اطلاعات تازه جمع آوری شده مورد آنالیز قرار می گیرد.

مجری اضافه نمود: ما بعلاوه خبر هایی درباره بازگشت محدودیت های کرونایی در سراسر آمریکا در فضا های سربسته و مدارس می شنویم. نگرانی هایی در این رابطه وجود دارد. با این پیش زمینه ذهنی آیا بچه ها و نوجوانان باید دوز های واکسن سوم را دریافت نمایند؟ خبرنگار پاسخ داد: دکتر فائوچی خاطرنشان کرد که اگر واکسن در دسترس نباشد او نگران خواهد بود هرچند که سیستم ایمنی بچه ها و نوجوانان از بزرگسالان قوی تر است. او درباره دوز های سوم برای بچه ها و نوجوانان پاسخ مشخصی نداد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1787

به "افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید