خبرنگاران تلویزیون ژاپن: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در یک ماه دو برابر شد

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- تلویزیون ژاپن در گزارشی با اشاره به تداوم شیوع ویروس کرونا در آمریکا نوشت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به چهار میلیون و 300 هزار نفر رسیده است که نشان می دهد نسبت به ماه قبل دو برابر شده است.

خبرنگاران تلویزیون ژاپن: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در یک ماه دو برابر شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری ان. اچ. کی ژاپن روز شنبه گزارش کرد: شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و کارشناسان درخواست نموده اند اقدامات لازم برای کاهش شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور در کوتاه زمان ممکن صورت گیرد.

تلویزیون ژاپن با استناد به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز آورده است: در ماه نوامبر (11 آبان تا 11 آذر) بیش از دو برابر ماه اکتبر (11 مهر تا 11 آبان) موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا تایید شده است. همچنین بر اساس نظرسنجی یک سازمان خصوصی، شمار بستری شدگان در بیمارستان ها در ماه نوامبر تقریبا در همه ایالت ها افزایش یافته است و تعداد آنان به 98 هزار نفر در سراسر آمریکا رسیده است که از این میان حدود 18 هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

این گزارش با بیان اینکه محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی تقریبا در سراسر ایالت کالیفرنیا در دست آنالیز است نوشته است، افزون بر این گفته می گردد چنانچه فرایند افزایشی شمار بستری شدگان در ایالت نیویورک ادامه یابد، ممکن است محدودیت های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا از جمله قرنطینه خانگی در این ایالت هم اعمال گردد.

در ادامه این گزارش آمده است: مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، پیش بینی نموده است تا اواخر آذر شمار جان باختگان با ده ها هزار نفر افزایش به 300 هزار نفر برسد و کارشناسان آمریکا از جمله دکتر فائوچی عضو کارگروه مقابله با شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید بتازگی گفته است باید اقدامات لازم در سراسر آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردد.

تلویزیون ژاپن می افزاید: در حالی که شیوع ویرس کرونا در سراسر آمریکا بار دیگر گسترش یافته است اسکات اتلس عضو کارگروه مقابله با شیوع ویروس کرونا در دولت ترامپ، استعفا داده است.

او متخصص بیماری های عفونی نبود و در زمینه اشعه تخصص داشت و در عین حال به زدن ماسک باور نداشت و مخالف محدودیت های شدید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بود. اسکات همچنین با دکتر فائوچی که شخصیت اصلی در کار گروه مقابله با شیوع ویرس کرونا در دولت آمریکا بود، اختلاف داشت.

این گزارش به توئیت اسکات تالس پرداخته و به نقل از وی نوشته است: من هیچگاه تحت تاثیر نفوذهای سیاسی قرار نگرفته ام و همواره بر اساس آخرین دانش و شواهد علمی تصمیم گرفتم.

محققان دانشگاه استنفورد که اسکات تالس متعلق به آنجا بود، در بیانیه ای در باره استعفای وی با اشاره به اینکه: هر چند خیلی دیر شده داده است، ولی با این حال استعفای وی یک پیروزی علمی و واقعی بر اطلاعات نادرست است بار دیگر از اسکات تالس انتقاد کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 998

به "خبرنگاران تلویزیون ژاپن: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در یک ماه دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلویزیون ژاپن: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در یک ماه دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید