خبرنگاران تسهیلات 60میلیاردتومانی صندوق نوآوری برای تولید قطارهای نسل چهارم مترو

به گزارش مجله بابلسر، تهران- خبرنگاران- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق 60 میلیارد تومان تسهیلات برای تولید و نوسازی قطارهای نسل چهارم شبکه مترو با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان داخلی اختصاص داده است و از این طرح حمایت می کند.

خبرنگاران تسهیلات 60میلیاردتومانی صندوق نوآوری برای تولید قطارهای نسل چهارم مترو

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت روز شنبه در آیین رونمایی از خط تولید نسل چهارم قطارهای شبکه مترو تهران اضافه کرد: یکی از ملزومات بهره وری حداکثری از شبکه راه آهن ریلی درون شهری تامین به موقع ناوگان حمل و نقلی و تعمیرات دوره ای قطعات مستعمل قطارهای مترویی است و با توجه به افزایش طول شبکه و تعداد ایستگاه های مترو در کلانشهرها نیاز به افزایش و همچنین تجهیز واگن ها بوده است.

وی ادامه داد: قطار ملی مترو با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور و با همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله 18 شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه صنعتی به نام های شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو با در نظرگرفتن 18 زیرسیستم طراحی شده و تغییرات اعمال شده در آن بر اساس تجربیات 20 سال گذشته در استفاده از سه نسل واگن ها صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، با عنایت به لزوم تحقق ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه از تیر ماه سال 98 همکاری مشترکی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه آهن شهری و صندوق نوآوری و شکوفایی شکل گرفت تا در قرارداد 18 ماهه پروژه قطار مترو به سرانجام برسد. در این پروژه سهم 25 تا 30 درصدی شرکت های داخلی از دانش طراحی، ساخت و تامین قطعات قطارهای مترو به 85 درصد افزایش یافته است.

طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، درهای قطار، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی سیستم اطلاعات از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

آیین رونمایی از خط تولید نسل چهارم قطارهای شبکه مترو تهران امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و پیروز حناچی شهردار تهران قطار ملی برگزار گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران تسهیلات 60میلیاردتومانی صندوق نوآوری برای تولید قطارهای نسل چهارم مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات 60میلیاردتومانی صندوق نوآوری برای تولید قطارهای نسل چهارم مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید