فراوری کیت های آنژیوپلاستی برای اولین بار

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، یک شرکت دانش بنیان از واحدهای فناور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برای اولین بار در کشور پیروز به فراوری کیت های آنژیوپلاستی یکبار مصرف مورد استفاده در عمل آنژیوپلاستی شد.

فراوری کیت های آنژیوپلاستی برای اولین بار

کیت های یکبار مصرف آنژیو تجهیزات مورد احتیاج جراحان برای بیماری های قلبی عروقی است که یک واحد فناور سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران توانسته به دانش فنی طراحی و فراوری آن دست یابد این کیت شامل چهار قطعه می باشد که این شرکت توانسته با انتخاب برترین نمونه موجود در بازار آنژیو را فراوری کند که شامل وایکانکتوری باشد که دو دریچه داشته باشد.

محصول کیت آنژیو در عمل های آنژیوپلاستی مورد استفاده قرار می گیرد و وسیله ای برای کنترل اندازه حجم خونی که بیمار حین آنژیوپلاستی از دست می دهد، می باشد.

یکی از چالش های اصلی در فراوری این محصول زیست سازگاری مواد آن است که برای ساخت این محصول از مواد اولیه داخلی استفاده شده است که این مواد اولیه همه آزمون های زیست سازگاری را پاس نموده است و در این محصول از دو دریچه استفاده شده که یک دریچه ثابت و هموستاتیک که از ویژگی های برتر این محصول محسوب می گردد و قابلیت این را دارد که بیمار که تحت عمل آنژیوپلاستی هست خون کمتری را از دست دهد.

این وسیله در اتاق های عمل آنژیوپلاستی که عمل آنژیوپلاستی مغزی قلبی، عروقی و عروق محیطی انجام می گردد مورد استفاده قرار می گیرد به طور معمول یک عدد از این محصول در هر عمل مورد احتیاج است و سالانه 250 تا 300 هزار نمونه در کشور از این محصول استفاده می گردد که تمام آنها به وسیله واردات تامین می گردد و این شرکت توانسته در این مدت 30 درصد بازار را به خود اختصاص دهد و در امسال نیز برنامه پوشش 60 درصدی این محصول را در دستور کار خود قرار داده است.

با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسبی که این محصول نسبت به محصولات مشابه دارد، مورد توجه متخصصین و واردکنندگان محصولات مهندسی پزشکی از کشورهای مختلف از جمله کشور روسیه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2077

به "فراوری کیت های آنژیوپلاستی برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کیت های آنژیوپلاستی برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید