بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران-جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی گفت وگوی امروز آدینه با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که بشدت امیدوار است که در این هفته در وین به توافق دست پیدا کنیم.

بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بورل امروز اعلام نمود که به شدت امیدوار به دستیابی به یک توافق در این هفته است. اما وی تاکید نمود که این یک پیش بینی نیست بلکه وی امیدوار به چنین اتفاقی است.

وی پیشتر در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران ضمن بحث و گفتگو در خصوص آخرین نتایج مذاکرات وین برای لغو تحریم ها اظهار کرد : از نظر ما عمده درخواست های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیشِ رو مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و 1+4 مایلیم بگوییم که گفت وگوها در راستا پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی واقع شده است.

امیر عبداللهیان ضمن تشکر از کوشش های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، تاکید نمود: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم.

وی در عین حال متذکر شد که شتاب زدگی و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران گردد.

وزیر امور خارجه ایران با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق توضیح داد: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی، رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین مؤثر مالی است.

یک دیپلمات اروپایی نیز روز آدینه به فاکس نیوز گفت که انتظار می رود یک توافق نو با ایران در چند روز آینده به دست آید.

ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1859

به "بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: به توافق مذاکرات وین در این هفته خیلی امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید