بلومبرگ: جنگ نفتی روسیه و عربستان در راه است

به گزارش مجله بابلسر، یک رسانه غربی از احتمال وقوع جنگ میان روسیه و عربستان به دلیل اختلافات درباره قیمت نفت در سایه بهبود کاهش تقاضا اطلاع داد.

بلومبرگ: جنگ نفتی روسیه و عربستان در راه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ پیش بینی کرد که جنگ نفتی خطرناکی میان روسیه و عربستان به دلیل اختلافات درباره قیمت نفت در راه است.

جولیان لی یکی از کارشناسان خبرگزاری بلومبرگ گفت که عربستان و روسیه دو عضو اوپک پلاس در شرایط مشابهی در ماه مارس دچار اختلافاتی شدند که این امر منجر به کاهش شدید قیمت نفت شد.

وی اضافه نمود که بازگشت محدودیت های جابجایی میان کشور ها و حوادث عمومی در سراسر اروپا و همچنین کاهش تدریجی برنامه های حمایت از اوپک پلاس از جانب تعدادی از کشور ها منجر به کاهش تقاضای نفت شد و در ماه مه گذشته گروه اوپک پلاس فراوری نفت را به 9 میلیون و 700 هزار بشکه کاهش داد.

جولیان لی خاطر نشان کرد که آژانس بین المللی انرژی طی دوماه گذشته ارزیابی های خود را به 400 هزار بشکه در روز و اوپک نیز 500 هزار بشکه کاهش داده است.

لی در ادامه اعلام نمود که بر اساس گزارش تحلیلگران شرکت اقتصادی چند ملیتی استاندارد چارترد، عامل اصلی محدود نماینده رشد تقاضای نفت، کاهش تجارت، ضعف اقتصاد تعدادی از کشور ها و همچنین تاثیر دومینویی ناشی از تعطیلی موسسه ها و مشاغل است.

بیشتر بخوانید

تشکیل پرونده برای تعدادی از پرسنل کنسولگری عربستان درباره جنایت خاشقجی

برگزاری مجازی نشست گروه 20 به میزبانی عربستان سعودی

کارشناس خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که از یک سو کشور های گروه اوپک پلاس می توانند از شرایط موجود در آمریکا استفاده نمایند؛ چراکه پیش بینی می گردد آمریکا شاهد کاهش شدید فراوری نفت در هفته ها و ماه های آینده باشد و از سوی دیگر کشور های گروه اوپک پلاس از مسائل و اختلافات داخلی رنج می برند.

جولیان لی گفت که به دنبال این بی ثباتی، اختلاف دیدگاه ها در داخل اوپک پلاس به طور طبیعی آشکار می گردد. از یک سو عربستان در وهله اول می خواهد مانع کاهش قیمت نفت گردد و از سوی دیگر روسیه ترجیح می دهد از بازگشت شرایط معامله ای که احتمال افزایش فراوری کل به میزان یک میلیون بشکه را از ژانویه آینده تحمیل می نماید، جلوگیری کند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان و عضو هیئت نمایندگی عربستان دراوپک پیش بینی می نماید توافق جدیدی شکل گیرد که بر اساس این توافق فراوری نفت برای اوپک پلاس تا انتها سال 2021 یا تا شروع سال 2022 تمدید گردد.

استراتژی اصلی نفت عربستان در داخل کشور با ادامه کاهش درآمد صادرات با انتقاد روبرو می گردد؛ چرا که داده های رسمی ارائه شده توسط ریاض و موسسه ابتکار داده های نفتی جودی نشان می دهد که کل صادرات نفت عربستان از جمله نفت خام و فرآورده های نفتی به 7.48 میلیون بشکه کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 865

به "بلومبرگ: جنگ نفتی روسیه و عربستان در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: جنگ نفتی روسیه و عربستان در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید