باکتری های سابتیلیس؛ یک پروبیوتیک سالم

به گزارش مجله بابلسر، انواع پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در زندگی انسان امروزی نقش مهمی را ایفا می نمایند. امروزه به علت امکانات فراوان و زندگی ماشینی، تحرک افراد کم شده و مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، روده و دستگاه هاضمه را دچار مشکل نموده است.

باکتری های سابتیلیس؛ یک پروبیوتیک سالم
یک نوع پروبیوتیک سالم که عملکرد روده را بهبود می بخشد

چکیده :

انواع پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در زندگی انسان امروزی نقش مهمی را ایفا می نمایند. امروزه به علت امکانات فراوان و زندگی ماشینی، تحرک افراد کم شده و مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، روده و دستگاه هاضمه را دچار مشکل نموده است. از این رو مصرف پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می توانند این مشکل را تا حدود زیادی رفع نمایند و متابولیسم را بهبود ببخشند. در این مقاله با یکی از مفید ترین انواع پروبیوتیک به نام باکتری سابتیلیس، و با تاریخچه و عملکرد آن در دستگاه گوارش آشنا می شویم.

تعداد کلمات : 1085 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه

نویسنده : Dr. Edward Group

مترجم : میثم نریمانی

باکتری سابتیلیس یک باکتری میله ای شکل، گرم مثبت است که در خاک و روده انسان و برخی گونه های حیوانات یافت می گردد. باکتری سابتیلیس معمولا در فرمولاسیون مکمل پروبیوتیک، وجود دارد. این یک باکتری مفید و سودمند است که از فرآیند هضم، فراوری آنزیم، سیستم ایمنی و سیستم گوارش، حمایت و پشتیبانی می نماید. در ادامه مزایای اصلی بهداشتی این پروبیوتیک خاص بیان شده است.

سلامت روده و تحمل پذیری فشار

مزیت اصلی باکتری سابتیلیس، توانایی آن برای یاری به تعادل روده می باشد، یک خصیصه و ویژگی که آن را با دیگر پروبیوتیک ها به اشتراک می گذارد. باکتری سابتیلیس، قوی و نیرومند است که نه تنها می تواند در دستگاه گوارش مقاومت کند و تاب بیاورد، بلکه می تواند بر ترکیب میکرو بیا هم تاثیر مثبت بگذارد. این کار را با شکل دادن به غشاء درونی تخم (endospores) - پوشش های پروتئینی مقاوم و با دوام که از گرما، نور و سایر عوامل استرس زا محافظت می نماید - انجام می دهد. چون باکتری سابتیلیس خیلی قوی و نیرومند است، به طور خاص در فرمولاسیون مکمل های پروبیوتیک، قیمتی و دارای ارزش است که قادر است در طی فرآیند فراوری، بسته بندی و حمل و نقل، زنده باقی بماند و دوام بیاورد. در حقیقت، توان زنده ماندن و قابلیت باز زیستی این نوع و گونه خاص، بسیار عالی است که باعث شده است باکتری سابتیلیس، برای شناختن رفتار میکرو ارگانیسم ها در فضا، مورد مطالعه و تحقیق قرار بگیرد. یک تحقیق گزارش کرد که باکتری سابتیلیس در صورتی که از آن در برابر اشعه UV خورشید محافظت گردد، می تواند تا 6 سال در فضا دوام بیاورد.

مقاومت کردن در برابر ارگانیسم های مضر

مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که این پروبیوتیک، ترکیباتی را ایجاد می نماید که به طور طبیعی ارگانیسم های مضر را مختل می نماید و از هم می پاشاند. در اصل، باکتری سابتیلیس با تاثیر گذاشتن بر توانایی آنها در ساکن شدن، باعث جابجایی موجودات دشمن و ناشناس در بدن می گردد. مطالعات و تحقیقات متعدد در آزمایشگاه نشان داد که خصوصیت های پروبیوتیک ها، از جمله باکتری سابتیلیس، می توانند میکوتوکسین ها را محصور و مقید نمایند - ترکیبات سمی فراوری شده به وسیله قارچ ها، خصوصا قارچ انگلی گیاهان، که اغلب ذرت، آجیل ها و دیگر غذاها را آلوده می نمایند. نه تنها باکتری پروبیوتیک این سموم را محدود می نماید و درهم می شکند، برخی انواع دیگر حتی قادر بودند آسیب سلولی را که به وسیله آفلاتوکسین ها و میکوتوکسین ها بوجود آمده بود را ترمیم نمایند.

مزیت اصلی باکتری سابتیلیس، توانایی آن برای یاری به تعادل روده می باشد، یک خصیصه و ویژگی که آن را با دیگر پروبیوتیک ها به اشتراک می گذارد. باکتری سابتیلیس، قوی و نیرومند است که نه تنها می تواند در دستگاه گوارش مقاومت کند و تاب بیاورد، بلکه می تواند بر ترکیب میکرو بیا هم تاثیر مثبت بگذارد.

پشتیبانی از فراوری آنزیم

آنزیم ها و پروبیوتیک ها یک رابطه همزیستی دارند. هر دو برای سلامت گوارشی و دستگاه گوارش، حیاتی و ضروری هستند. به طور جداگانه، نه تنها آنزیم ها یکپارچگی روده را تقویت می نمایند، بلکه باعث ایجاد محیطی مناسب برای باکتری های پروبیوتیک می شوند. باکتری سابتیلیس، به نوبه خود، از فراوری آنزیم های مفید در روده پشتیبانی می نماید از جمله آمیلاز، پروتئاز، پلولاناز، کیتیناز، کزیلاناز و لیپاز.

دیگر مزیت های بهداشتی

باکتری سابتیلیس، دیگر مزیت های بهداشتی و سلامتی باور نکردنی را ارائه می دهد. می تواند از یک سیستم ایمنی سالم، خصوصا در بزرگسالان و افراد سالمند، حمایت کند. بعلاوه یکپارچگی DNA خود را حفظ می نماید که یک ویژگی است که باعث می گردد تا در برابر جهش، از خود مقاومت نشان دهد. و شاید بهتر از همه، باکتری سابتیلیس، به سیستم گوارش سالم، یاری می نماید.

تاریخچه و ایمنی باکتری سابتیلیس

در شروع، این باکتری به وسیله کریستین گاتفرید اِهرنبرگ، دانشمند پُرکار آلمانی، ویبریو سابتیلیس نامیده شد. باکتری سابتیلیس، نام رایج و امروزی خود را در سال 1872 از فردیناند کوهن، که یک گیاه شناس و یکی از بنیان گذاران علم میکروب شناسی و باکتری شناسی بود، دریافت کرد. در اوایل قرن بیستم، این باکتری به اسم وسیله ای طبیعی برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش، مورد استفاده نهاده شد. از آن موقع به بعد، در خوراک حیوانات، مکمل های پروبیوتیک، و فراوری مواد غذایی مورد استفاده نهاده شده است. در کره و ژاپن، از باکتری سابتیلیس برای تهیه و فراوری غذاهای سویا، استفاده می گردد. این باکتری، برای مصرف انسانی، از سوی اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و اداره ایمنی غذایی اروپا (EFSA)، سالم و مفید به شمار میرود.

بیشتر بدانید : دلایل لزوم استفاده از پروبیوتیک

برترین فرم و حالت باکتری سابتیلیس

باکتری سابتیلیس به راحتی در خاک یافت می گردد، و این نشان دهنده توانایی آن است برای مقاومت در برابر عوامل محرک محیطی. اما، این به آن معنا نیست که شما احتیاج داشته باشید برای رساندن باکتری سابتیلیس به روده، یک بشقاب خاک بخورید. برخی از غذاهای تخمیر شده و مخمری، مانند ناتو - یک غذای تخمیر شده از سویا که در ژاپن محبوب و مورد توجه است - یک منبع از باکتری سابتیلیس و دیگر پروبیوتیک ها، است. بسیاری از افراد دریافته اند که آسان ترین و سازگارترین روش ها برای اینکه به طور قابل اعتمادی روده را بوسیله باکتری سابتیلیس تقویت نمایند، با یاری یک مکمل پروبیوتیک که کیفیت بالایی داشته باشد و قابل اعتماد باشد، امکان پذیر است.

مرکز بهبود جهانی فلوراتکس را به وجود آورده است، یک گونه از فرمول پروبیوتیک که باکتری سابتیلیس را در کنار بیش از بیست نوع پروبیوتیک مفید و سودمند، ارائه می نماید. این یک محصول نهایی برای حمایت و پشتیبانی از هضم و گوارش نرمال، پشتیبانی از متابولیسم، و حمایت از یک روده سالم، است. فلوراتکس با پِری بیوتیک ها فرمول بندی شده است برای یاری به رشد و شکوفایی پروبیوتیک ها، و قابل دسترسی در 50 میلیارد CFUs است. CFUs ، یا واحد های تشکیل دهنده کلونی یا مجتمع هایی است که به کلونی های فردی باکتری اشاره دارند. هرچه CFUs بیشتر باشد، برای پتانسیلِ فشارِ پروبیوتیک ها برای دستیابی به موفقیت، بهتر است.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1665

به "باکتری های سابتیلیس؛ یک پروبیوتیک سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های سابتیلیس؛ یک پروبیوتیک سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید