ایران در جمع 10 کشور تولیدکننده باتری های فلز هوا

به گزارش مجله بابلسر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: شرکت های محدودی در جهان از باتری فلز هوا رونمایی نموده اند و ایران جزو 10 کشور تولیدکننده این نوع باتری است.

ایران در جمع 10 کشور تولیدکننده باتری های فلز هوا

سجاد مهرابی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: باتری فلز هوا با تراکم انرژی بالا یکی از فناوری های تازه و در حال توسعه است که مزایای زیادی را در بخش انرژی الکتریکی و واکنش های الکتروشیمایی فراهم می نماید.

او اضافه کرد: این نسل تازه از باتری ها در کنار عدم آلودگی برای محیط زیست و عمر طولانی که دارند 5 برابر بیشتر نسبت به باتری های لیتیومی انرژی فراوری می نمایند.

مهرابی ادامه داد: از دیگر مزایای این باتری ها می توان به حجم و وزن بسیار پایین، قابلیت استفاده در محیط های مرطوب، عدم ایجاد آلودگی حرارتی و سهولت دسترسی به مواد اولیه اشاره نمود.

او در مورد کاربرد های این باتری گفت: درواقع باتری های فلز هوا در سیستم هایی که ایمنی بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف شرکت ما از کوشش برای فراوری این نسل از باتری ها، برطرف احتیاج کشور از محصولات خارجی است.

مهرابی اعلام کرد: باتوجه به افزایش اندازه مصرف انرژی در تجهیزات نسل بعدی و بعلاوه حرکت جریان زندگی به سمت استفاده از سیستم های هوشمند، تقاضای انرژی روبه افزایش است که فراوری این نوع از باتری ها در برطرف و حل این چالش به شدت یاری خواهد نمود.

این فعال فناور اضافه کرد: استراتژی تامین انرژی به سمت انرژی های نو و تتازه پذیر در حال تغییر است، بنابراین توسعه باتری های با ظرفیت انرژی بالا نه تنها یک نوآوری در عرصه ذخیره سازی محسوب می گردد بلکه تامین انرژی آینده یک ضرورت جدی خواهد بود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: باتری های فلز هوا با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله تامین انرژی بالا، حجم کم و قیمت های تمام شده نقش بسزایی در آینده ایفا خواهند کرد.

مهرابی اضافه کرد: پروژه فراوری و تجاری سازی این نسل از باتری ها به علت همگام بودن با رقبای خارجی برای ادامه توسعه بخش های مختلف آن از ظرفیت متخصصان ایرانی در داخل کشور بهره می برد.

او یادآوری کرد: یکی از مهم ترین چالش های این نسل از باتری ها، رقابت کشور های مختلف برای تجاری سازی است. هرچند شرکت های محدودی در جهان از باتری فلز هوا رونمایی نموده اند و در زمینه های محدودی از آن استفاده شده است، اما باتری فلز هوا در هیچ کشوری تجاری سازی نشده است.

این فعال فناور توضیح داد: آمریکا، کانادا، مکزیک، انگلیس، هلند، آلمان، چین، هند و ژاپن به تکنولوژی فراوری این نسل از باتری ها دست یافته اند که خوشبختانه ایران هم در فهرست این کشور ها قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1590

به "ایران در جمع 10 کشور تولیدکننده باتری های فلز هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در جمع 10 کشور تولیدکننده باتری های فلز هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید