اپلیکیشن های بانکی از اپ استور گلکسی اس 10 حذف شد

به گزارش مجله بابلسر، دو بانک در انگلیس اپلیکیشن های خود را از اپ استور گوگل در موبایل های گلکسی اس 10 غیرفعال نموده اند. دلیل این امر اختلال در اسکنر اثر انگشت این موبایل است.

اپلیکیشن های بانکی از اپ استور گلکسی اس 10 حذف شد

بانک های RBS و NatWest در انگلیس اپلیکیشن های خود را از گوگل پلی استور موبایل های گلکسی اس 10 حذف نموده اند.

دلیل این اقدام اختلال امنیتی اسکنر اثرانگشت موبایل های گلکسی اس 10 سامسونگ است. این اختلال امنیتی در دستگاه اجازه می دهد هر فردی با اثر انگشت خود، قفل موبایل را باز کند.

هفته گذشته یکی از شهروندان انگلیسی پس از نصب یک محافظ نمایشگر روی موبایل گلکسی اس 10 خود متوجه شد هر فردی می تواند با اثر انگشت خود قفل موبایل او را باز کند.

پس از آن سامسونگ این اختلال اسکنر اثر انگشت را به رسمیت شناخت و بیان کرد در ماه های آینده آن را رفع خواهد نمود. تا زمانی که سامسونگ این مشکل را رفع نکند، مالکان گلکسی اس 10 نمی توانند اپلیکیشن ها را نصب نمایند.

از سوی دیگر اپلیکیشن های نصب شده روی دستگاه ها نیز طی پیغامی به کاربران هشدار داده اند قابلیت های بیومتریک موبایل های خود را به طور موقت خاموش نمایند.

البته تاکنون هیچ گزارشی درباره سواستفاده مجرمانه از این اختلال گزارش نشده است. اما با این وجود به کاربران توصیه شده تا اقدامات امنیتی را در نظر بگیرند.

علاوه بر بانک های مذکور ، بانک HSBC نیز به مشتریان خود درباره این اختلال هشدار داده است.

در چین نیز شرکت های پرداخت موبایل Alipay و Wechat گزینه پرداخت با اثرانگشت را در اپلیکیشن های موبایل گلکسی اس 10 غیر فعال نموده اند.

سخنگوی سامسونگ اعلام نموده این شرکت از مسائل اثر انگشت گلکسی اس 10 آگاه است و به زودی یک وصله امنیتی برای رفع کردن آن عرضه می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 122

به "اپلیکیشن های بانکی از اپ استور گلکسی اس 10 حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های بانکی از اپ استور گلکسی اس 10 حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید