اولین واکنش همسر رضا رویگری: این مدت کجا بودید، من جوانی ام را گذاشتم!

به گزارش مجله بابلسر، با انتشار ویدئویی از شرایط نامناسب رضا رویگری بازیگر پیشکسوت، سینما، تئاتر و تلویزیون در آسایشگاه سالمندان کهریزک موجی از انتقادها، حمایت ها و اعتراض ها در فضای مجازی، شروع شد. در پی انتشار این ویدئوی غم انگیز، وزیر ارشاد، مسئولان سازمان سینمایی و موسسه هنرمندان پیشکوست هم واکنش متفاوتی نشان دادند.

اولین واکنش همسر رضا رویگری: این مدت کجا بودید، من جوانی ام را گذاشتم!

سازمان سینمایی در پی انتشار این ویدئو از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی اطلاع داد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مامور کردند تا از نزدیک و حضوری در جریان فرایند نگهداری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرند.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی بعلاوه در واکنش به ویدیوی صحبت های رضا رویگری مبنی بر اینکه این بازیگر پیشکسوت در خانه سالمندان کهریزک رها شده است، گفت: از روز گذشته که از مشکل آقای رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و به وسیله آن ها با پزشکان معالج و دست اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم. به گفته همسرشان و بنابر تاکید پزشک معالج آقای رویگری، امکان نگهداری وی در منزل به علت پاره ای مسائل و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است.

او درادامه بیان نمود: با تعاملاتی که به وسیله صندوق اعتباری هنر اجرا شده و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صداوسیما در حال اجرا است، مسائل این هنرمند به زودی مرتفع می گردد.

واکنش موسسه هنرمندان پیشکسوت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز پس از انتشار این ویدئو توضیحاتی را با مهر عنوان نمود. سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره بعضی از صحبت ها و حواشی مرتبط با شرایط فعلی رضا رویگری در آسایشگاه سالمندان که در فضای مجازی مطرح شد، گفت: بنده هم به سهم خود از شرایطی که برای جناب رویگری پیش آمده بسیار ناراحتم و نهایت کوششم را انجام می دهم که در این زمینه هر پیگیری که لازم باشد را انجام دهیم، اما متاسفانه این هنرمند ارزنده کشورمان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت نیست و از سال 1394 که مکاتبات برای عضویت این هنرمند شروع شد، شورای ارزشیابی هنرمندان تشخیص نداده که ایشان می تواند عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت گردد. هرچند به علت وظیفه ای که در موسسه هنرمندان پیشکسوت داریم از کنار موضوع نیز بی تفاوت رد نشدیم و یک دغدغه دائمی در این زمینه داشته ایم.

او اضافه کرد: مدارک و شواهد گواه است که نهایت کوشش خود را برای عضویت ایشان در موسسه انجام دادیم. حتی 11 روز از استقرار مجدد اینجانب به عنوان مدیرعامل موسسه نگذشته بود که در بهمن ماه سال 1400 مجدداً نامه ای به شورای ارزشیابی هنرمندان ارسال و درخواست عضویت استاد رویگری را عنوان نمودم. از طرفی فارغ از تمام این احوال، بنده به شدت دنبال حواشی و مسائل این هنرمند عزیز و گرامی بودم. حتی به خاطر دارم از جانب ایشان مطلبی تهیه شد و ضمن تشریح شرایطی که در آن قرار داشتند بنا شد که بخشی از اظهارت وی درباره شرایطی که دارد با تایید ایشان در رسانه ها منتشر گردد، ولی به علت اینکه جناب رویگری تلفن خود را پاسخ نداد و ما هم ناگزیر بودیم به علت رعایت اخلاق حرفه ای و رسانه ای خبرنگاران حتماً تایید وی را برای انتشار مصاحبه داشته باشیم، این امر نیز میسر نشد.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: بعضی از مسائل خانوادگی جناب رویگری هم از جمله محدودیت هایی است که وزارت ارشاد یا موسسه هنرمندان پیشکسوت نمی تواند به لحاظ اخلاقی و خانوادگی به آن ورود یا دخالت کند.

بازیگرانی که واکنش نشان دادند

نوید محمدزاده نخستین چهره بازیگری است که به این اتفاق واکنش نشان داد. محمدزاده ویدئویی این بازیگر را در صفحه شخصی خود بازنشر و آن را با علامتی از قلب شکسته همراه کرد.

بهرام افشاری نیز از دیگر چهره هایی بودکه به تصویر این هنرمند پیشکسوت و حرف های تاثرانگیز او واکنش نشان داد. این بازیگر فیلم رضا رویگری را در سرای سالمندان در صفحه شخصی خود استوری کرد.

مسعود ده نمکی، کارگردان شناخته شده سینما نیز در اینستاگرامش در واکنش به بستری او در کهریزک نوشت: به 10 جای مهم تصمیم گیر گفتم هیچ جای جهان با چهره هایش این کار را نمی نمایند. همین سرود الله الله رویگری برای توجه ویژه برای داشتن یک زندگی حداقلی برایش کافی بود. رویگری 76 ساله خواننده سرود معروف ایران ایران (الله الله) در اوایل انقلاب است. مختارنامه، اخراجی ها و معراجی ها جمله آثار این بازیگر است.

الهام پاوه نژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در واکنش به این ویدئوی دردناک در صفحه شخصی خود نوشت: وقتی کلمه حقیر می شه... چه باید گفت؟

فریبا نادری دیگر بازیگری است که به این ویدئو واکنش نشان داد و در استوری اینستاگرام خود با بازنشر خبر نگهداری رضا رویگری در آسایشگاه سالمندان نوشت: اون هایی که باید توی این مدت یه کاری برای پیشکسوت ما می کردن و نکردن... لطفا همه تقصیر ها رو به گردن همسرش نندازید. همه این سال ها با چنگ و دندون مراقبت کردن از آقای رویگری اونی که باید خجالت بکشه، اصلا به روی خودش هم نمیاره... بعد از 60 سال کار برای مردم این حقشون نبود

نعیمه نظام دوست بازیگر سینما و تلویزیون هم در واکنش به این اتفاق با ابراز تاسف و بازنشر این ویدئو در صفحه شخصی خود نوشت: آقایان مسئولین این عاقبت یک هنرمند نیست به خدا. قلبم درد گرفته و نمی دونم چه کاری می تونم انجام بدم، ولی باید یاری حال هنرمندان باشید نگذارید هنرمند به این بزرگی ادامه زندگی اش را در خانه سالمندان زندگی کنه. به خدا دارم دیوونه می شم. رضا رویگری هنرمند بزرگیه و هنوز می تونه کار کنه. هنوز توانایی بازیگری داره. حقش این نیست.

امیرحسین رستمی بازیگر طنز تئاتر، سینما و تلویزیون نیز در واکنش به این ویدئو در استوری خود نوشت: چقدر ترسناکه این زندگی

علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش به این خبر و شرایط زندگی رضا رویگری در کهریزک در صفحه شخصی خود نوشت: هر کی رضا رویگری عزیز رو دوست داره برای سلامتی او دعا کنه. انشاله با یاری دوستان بتونیم فردا کار مثبتی انجام بدیم و خبر خوبی بهتون بدم.

پرویز پرستویی بازیگر شناخته شده سینما، اما در واکنشی دلگرم نماینده اقدام به انتشار فیلمی از حضور بعضی بازیگران از جمله علیرام نورایی همراه با مددکاران اجتماعی در سرای سالمندان کهریزک کرد.

پرستویی در این فیلم از واگذاری یک دستگاه آپارتمان به همراه پرستار تمام وقت برای این بازیگر اطلاع داد و در تماس تصویری با رضا رویگری با مرور خاطره هایی را که با او داشته از او حمایت و پشتیبانی کرد.

رضا رویگری خواننده و بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که طی سال های اخیر که به بیماری مبتلا شده و در این مدت کمتر در آثار سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است در آثار درخشانی از سینما و تلویزیون ایران نقش های به یادماندنی ایفا نموده است. عقاب ها، اجاره نشین ها، بوتیک، سریال مختارنامه، معصومیت از دست رفته از نمونه آثاری است که در کارنامه بازیگری این هنرمند خودنمایی می نماید. رویگری سرود خاطره انگیز الله الله را نیز همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خوانده است که در حافظه مردم جایگاه ویژه و باارزشی دارد.

این هنرمند پیشکسوت هم اکنون به علت شرایط بیماری در سرای سالمندان کهریزک روزگار سپری می نماید.

اولین واکنش همسر رضا رویگری

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1888

به "اولین واکنش همسر رضا رویگری: این مدت کجا بودید، من جوانی ام را گذاشتم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش همسر رضا رویگری: این مدت کجا بودید، من جوانی ام را گذاشتم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید