اعلام حمایت ایران از هرگونه طرح صلح در یمن

به گزارش مجله بابلسر، تهران (پانا) - وزارت امور خارجه در هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف به یمن در بیانیه ای اعلام نمود که از هرگونه طرح صلح مبتنی بر سرانجام تجاوز، آتش بس سراسری، سرانجام دادن به اشغالگری، برطرف محاصره مالی و شروع گفتگوهای سیاسی و نهایتا سپردن امر به دست یمنی ها جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می نماید.

اعلام حمایت ایران از هرگونه طرح صلح در یمن

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شروع هفتمین سال تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای موسوم به ائتلاف، از تداوم این جنایت عظیم بر علیه مردم بیگناه یمن ابراز انزجار می نماید.

وزارت امور خارجه در این بیانیه اضافه کرد: امروز 6 سال از تجاوز مستمر عربستان و ائتلاف به یمن می گذرد. طی 6 سال گذشته محاصره و تجاوز نظامی، 24 میلیون نفر را در یمن، هدف قرار داده و همه روزه دهها نفر از بمباران یا از گرسنگی، بیماری، کمبود دارو و کمبود سوخت در مراکز درمانی جان می بازند. اسفبارتر آن که این تجاوز وحشیانه و محاصره ناجوانمردانه، حتی با شیوع بیماری کووید 19 نیز لحظه ای متوقف نشده است.

این بیانیه اظهار داشت: بدون شک آن چه در یمن می گذرد بر اساس آمار و ارقام اعلام شده مراجع بین المللی و حتی به اذعان بعضی حامیان سیاسی و تسلیحاتی این تجاوز غیرانسانی، دربردارنده انواع جنایات و جرائمی است که پیگرد حقوقی بین المللی آن ها از جمله وظایف نهادهای ذیربط بین المللی و تمامی مدافعان آزادی و حقوق بشر است.

وزارت امور خارجه یادآور شد: با وجود ادعاهای فراوان مبنی بر توقف حمایت ها از تجاوز، جریان فروش انواع سلاح به ائتلاف متجاوز و حتی پشتیبانی فنی مورد احتیاج برای این تسلیحات ادامه دارد و کارشناسان نظامی بعضی کشورها در خدمت سعودی ها در جنایت و کشتار علیه مردم یمن شریک هستند.

این بیانیه ادامه داد: در چنین شرایطی برقراری همزمان آتش بس و برطرف محاصره، راه را برای جلوگیری از استمرار این فاجعه بشری فراهم نموده و زمینه را برای انجام مصاحبه فراهم می نماید.

وزارت امور خارجه تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این جنگ تاکید داشته است که بحران یمن راهکار نظامی ندارد و ایران از هرگونه طرح صلح مبتنی بر انتها تجاوز، آتش بس سراسری، انتها دادن به اشغالگری، برطرف محاصره مالی و شروع مصاحبههای سیاسی و نهایتا سپردن امر به دست یمنی ها بدون دخالت های خارجی جهت ترسیم آینده سیاسی خود حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1394

به "اعلام حمایت ایران از هرگونه طرح صلح در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت ایران از هرگونه طرح صلح در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید