ادعای جدید آمریکا: چین 9 تریلیون دلار به جهان ضرر زده است

به گزارش مجله بابلسر، وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه چین روز چهارشنبه بار دیگر مدعی شد این کشور 9 تریلیون دلار به جهان ضرر زده است.

ادعای جدید آمریکا: چین 9 تریلیون دلار به جهان ضرر زده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود ضد چین مدعی شد این کشور 9 تریلیون دلار به جهان ضربه زده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در واکنش به سخنان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین که گفته بود چین در مسئله شیوع کرونا با شفافیت عمل نموده گفت: رئیس جمهور شی این هفته مدعی شد که چین دارد با انعطاف، شفافیت و مسئولیت عمل می نماید. کاش چنین بود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد چین از ارائه نمونه های مربوط به ویروس کرونای جدید خودداری نموده و اجازه دسترسی به تأسیسات خودش را نداده است.

تنش ها بین آمریکا و چین طی هفته های گذشته افزایش یافته است. مایک پامپئو و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پکن را به سوءمدیریت در شیوع کرونا متهم نموده اند. آمریکا بالاترین میزان شیوع بیماری کووید-19 را در میان تمامی کشورهای جهان داشته است.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت امیدوار است چین تعهد خود برای یاری 2 میلیارد دلاری به سازمان جهانی بهداشت را عملی کند.

وی در ادامه گفت: یاری های چین به مبارزه با این بیماری جهانگیر در مقایسه با هزینه ای که آنها به جهان تحمیل نموده اند ناچیز است.

پامپئو در ادامه مدعی شد: این معضل جان تقریباً 90 هزار آمریکایی را گرفته و بیش از 36 میلیون آمریکایی از ماه مارس شغلشان را از دست داده اند. در سطح جهان 300 هزار نفر جان باخته اند. طبق برآوردهای ما هزینه ای که ناکامی های حزب کمونیست چین به جهان تحمیل نموده ممکن است نزدیک به 9 تریلیون دلار باشد.

وزیر خارجه آمریکا مانند ادعاهای گذشته به مستنداتی درباره اینکه واشنگتن چطور به این برآورد رسیده اشاره ننموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 655

به "ادعای جدید آمریکا: چین 9 تریلیون دلار به جهان ضرر زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید آمریکا: چین 9 تریلیون دلار به جهان ضرر زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید