اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن گوایدو عقب نشینی کرد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای، مدعی شد که نتایج انتخابات پارلمانی ماه گذشته ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد.

اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن گوایدو عقب نشینی کرد

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با این حال، آنچه در این بیانیه توجه کارشناسان و ناظران را جلب کرد؛ اشاره به نام خوان گوایدو بدون عنوان رئیس جمهور موقت یا انتقالی ونزوئلا است.

گوایدو که از حمایت غرب به ویژه آمریکا برخوردار است؛ در مقام سخنگوی مجلس ونزوئلا، سرکردگی شورشیان را به عهده گرفت و خود را در بهمن 97، رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد- اقدامی که با استقبال متحدان اروپایی واشنگتن روبرو شد.

اما در بیانیه اخیر، برخلاف متون دیپلماتیک پیشین، خوان گوایدو 37 ساله نه به عنوان رهبر اپوزیسیون، بلکه در کنار دیگر نیروهای سیاسی ونزوئلا طبقه بندی شده است. به همین دلیل، بسیاری از رسانه های اروپایی ازجمله لیبراسیون و فایننشال تایمز، این تغییر را نشانه خاتمه به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا توصیف کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1238

به "اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن گوایدو عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن گوایدو عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید