بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان

به گزارش مجله بابلسر، یک رسانه آمریکایی ادعا کرد، تعداد زیادی از هواپیماهای نظامی ارتش چین بعد از تهدیدهای کشورهای عضو ناتو علیه این کشور، وارد حریم هوایی تایوان شدند.

بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه نشریه آمریکایی نیوز ویک مدعی است 28 فروند هواپیمای نظامی چین شامل چندین جنگنده و بمب افکن های اتمی امروز (سه شنبه) وارد حریم هوایی تایوان شدند.

نیوزویک بر اساس تماس های رادیویی که از تایوان به دستش رسیده، این اقدام را بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چینی به حریم هوایی تایوان توصیف نموده که به زعم این نشریه بعد از بیان تهدیدهایی در اجلاس سران ناتو علیه پکن صورت گرفته است.

به ادعای این نشریه، نیروی هوایی تایوان امروز در بازه زمانی 5:48 بامداد تا 10:43 صبح (به وقت محلی) حداقل 17 بار به هواپیماهای نظامی چین هشدار داد اما آنها توجهی نکردند.

نیوزویک بعلاوه نوشت که سخنگوی وزارت دفاع تایوان به سوالات این نشریه درباره تحولات هوایی امروز پاسخ نداده است.

این در حالی است که چین به مرکز توجه نشست گروه 7 در انگلیس و بعلاوه نشست سران عضو ناتو در بروکسل تبدیل شده و فعالیت های پکن در عرصه بین المللی در بیانیه خاتمهی هر دو نشست به اسم فعالیت های تنش زا مورد محکومیت قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی جداگانه بعد از خاتمه نشست سران این ائتلاف نظامی غربی، علیه چین موضع گرفتند.

پیش از این هم، وزارت خارجه چین با گلایه از سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان، گفت چنین اقداماتی اصل چین واحد را نقض نموده و پیغام هایی به جدایی طلبان تایوانی می دهد (جزئیات بیشتر).

ایالات متحده آمریکا در سال 1979 رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد.

به رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده اند.

بعلاوه نیروی دریایی آمریکا چندین بار و به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب های بین المللی و به قصد حمایت از جدایی طلبان تایوان، کشتی های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1554

به "بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین ورود هواپیماهای نظامی چین به حریم هوایی تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید