180 هزارتن انگور از باغات آذربایجان غربی برداشت می گردد (طراحی خانه ویلایی کوچک)

به گزارش مجله بابلسر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت 180 هزار تن انگور از باغات استان طی امسال اطلاع داد.

180 هزارتن انگور از باغات آذربایجان غربی برداشت می گردد (طراحی خانه ویلایی کوچک)

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اکبر کرامتی در مورد مقدار برداشت انگور در استان اظهارکرد: سطح زیرکشت باغات انگور استان شامل سطح غیربارور حدود 3 هزار هکتار اعم از آبی و دیم و سطح زیر کشت بارور حدود 20 هزار هکتار شامل 15 هزار و 520 هکتار آبی و 4 هزار و 700 هکتار دیم است و شهرستان ارومیه رتبه اول را از نظر سطح زیر کشت این محصول داراست.

کرامتی اضافه نمود: از مجموع بیش از 180 هزار تن انگور فراوریی در استان، 150 هزار تن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم برداشت می گردد.

وی خاطر نشان کرد: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار به طور مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می نمایند.

وی با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری در فراوری انگور را به خود اختصاص داده است، گفت: سالانه بیش از 410 تن آب غوره به وسیله 3 واحد آب غوره گیری به صورت صنعتی در سطح استان استحصال می گردد، غوره در مصارف خانگی و تهیه سالادها و چاشنی غذاها بکار می رود و بخش عمده ای از آب غوره نیز در استان نیز به روش سنتی خانگی تهیه می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه انگور سیاه سردشت عمدتاً مصرف صنعتی دارد، اضافه نمود: شهرهای عمده فراوری نماینده این محصول نیز ارومیه، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد است و عمده باغات دیم انگور در شهرستان های سردشت قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه بخشی از انگور فراوریی استان سالانه به کشورهای همسایه صادر می گردد، اضافه نمود: از کل محصول فراوریی 60 درصد به صورت تازه خوری در استان و سایر نقاط کشور مصرف شده، مقداری نیز صادر شده و بقیه در صنایع تبدیلی به صورت آب میوه، کشمش و شیره انگور فرآوری می گردد.

کرامتی با بیان اینکه عمدتاً بیش از 30 رقم انگور در استان فراوری می گردد که از جمله آنها می توان به سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قزل اوزوم اشاره نمود، گفت: به تازگی ارقام خارجی از جمله فلیم، ترکمن و سایر ارقام در بعضی نقاط در حال توسعه است.

زمان برداشت انگور از برحسب ارقام و منطقه ها استان از اوایل شهریور ماه تا اواخر مهرماه است.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1961

به "180 هزارتن انگور از باغات آذربایجان غربی برداشت می گردد (طراحی خانه ویلایی کوچک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "180 هزارتن انگور از باغات آذربایجان غربی برداشت می گردد (طراحی خانه ویلایی کوچک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید