کتاب تصور ژئوپلتیک و گردشگری منتشر شد

به گزارش مجله بابلسر، کتاب تصور ژئوپلتیک و گردشگری با تأکید بر مناسبات ایران و مصر، توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

کتاب تصور ژئوپلتیک و گردشگری منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این کتاب به قلم ناصر رضایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و لیلا کیانی دانش آموخته جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه خوارزمی به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب در پنج فصل به تشریح مواردی همچون، پیشینه روابط ایران و مصر، ارزش و اهمیت صنعت گردشگری، سیاست خارجی ایران، مناسبات مصر و دنیا عرب، نقش واشنگتن و ریاض در قطع رابطه گردشگری ایران و مصر و... می پردازد.

در پیشگفتار این کتاب به قلم نویسندگان آن آمده است:

تصور ژئوپلتیک در جهت دهی به ذهنیت زمامداران سیاسی و مناسبات کشورها، نقش مؤثری دارد. در این میان بخش عمده ای از مناسبات ایران و مصر که با فرازوفرود بسیار همراه بوده است، تابع تصور حاکمان دو کشور به ویژه نقش قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای در خلق این تصور ژئوپلتیک بوده است به گونه ای که این مناسبات بی آنکه تابع اراده ملت ها باشد تابع نقش آفرینی قدرت های فرامنطقه ای در جهت دهی به ذهنیت حاکمان مصری و عمدتاً نیز با سوء ظن همراه بوده، شناسه ای که در جهت دهی به مناسبات گردشگری و عدم توسعه آن نقش داشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 283

به "کتاب تصور ژئوپلتیک و گردشگری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تصور ژئوپلتیک و گردشگری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید