چین و روسیه به توسعه روابط دوجانبه متعهد شدند

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوآ، شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز پنج شنبه با ارسال پیغام تبریک به ولادیمیر پوتین همتای روس خود به مناسبت شروع سال نو میلادی بیان کرد که در کوشش برای سوق دادن پکن و مسکو به سمت تشریک مساعی استراتژیک، فراگیر و عمیق تر و همچنین همکاری سودمند در حوزه های مختلف آماده است تا با همتای روس، ارتباط نزدیک خود را حفظ کند.

چین و روسیه به توسعه روابط دوجانبه متعهد شدند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رئیس جمهور چین همچنین گفت که حفظ این ارتباط نزدیک، منافع بیشتری برای مردم دو کشور به ارمغان آورده و انرژی مثبت بیشتری به دنیا متلاطم و در حال دگرگونی تزریق می نماید.

شی جینپینگ همچنین در پیغام خود به نمایندگی از دولت و ملت چین مراتب درود و تهنیت خود را به مناسبت سال نو میلادی ابراز و برای پوتین و مردم روسیه بهترین ها را آرزو کرد.

رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه سال 2020 میلادی یک سال استثنایی بود، گفت که مردم چین و روسیه در مبارزه با همه گیری کووید -19 به یکدیگر یاری نموده و با هم همکاری کردند و بدین ترتیب، فصل جدیدی را در عرصه همجواری و دوستی میان دو کشور گشودند.

وی در ادامه اضافه نمود که دو کشور در 2020 سال برنامه نوآوری علمی و تکنولوژیکی چین- روسیه را شروع کردند و به توسعه پیوسته همکاری مالی و تجاری دوجانبه آنهم در شرایط کنترل و پیشگیری از کووید -19 ادامه دادند.

شی جین پینگ با اشاره به برگزاری مشترک مراسم 75 اُمین سالگرد خاتمه جنگ دنیای دوم از سوی چین و روسیه و پایه گذاری سازمان ملل متحد گفت که دو کشور عزم و اراده خود را برای حراست از عدالت و بی طرفی در عرصه بین المللی نشان دادند و در شکل گیری گونه جدیدی از روابط بین الملل و جامعه ای برخوردار از آینده ای مشترک برای بشریت مشارکت کردند.

رئیس جمهور چین با تأکید بر اینکه سال آینده میلادی از لحاظ روابط دو جانبه اهمیت ویژه ای خواهد داشت، گفت که دو طرف با تمرکز بر گرامیداشت بیستمین سالگرد امضای معاهده حسن همجواری و همکاری محبت آمیز میان چین- روسیه، به طور خستگی ناپذیری ایده دوستی دیرینه میان دو کشور را تقویت نموده و توسعه روابط پکن- مسکو در دوران جدید را با جدیت دنبال خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1062

به "چین و روسیه به توسعه روابط دوجانبه متعهد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و روسیه به توسعه روابط دوجانبه متعهد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید