تور روسیه: شهرک متروکه قطب شمال؛ سرزمین استراتژیک روسیه در نروژ

به گزارش مجله بابلسر، در یکی از شمالی ترین منطقه ها دنیا در نزدیکی قطب، شهرک متروکه ای با مجسمه های لنین و استالین وجود دارد که روزگاری متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود.

تور روسیه: شهرک متروکه قطب شمال؛ سرزمین استراتژیک روسیه در نروژ

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش یورونیوز، شهرک پیرامیدن (Pyramiden) که هم اکنون در خاک نروژ قرار گرفته است، بخشی از مجمع الجزایر سوالبار به شمار می رود. نروژ که هم اکنون از کشورهای عضو ناتو به شمار می رود، حق حاکمیت بر مجمع الجزایر را به رسمیت شناخته و بنابر معاهده پاریس در سال 1920 تمامی کشورهای عضو پیمان از جمله اتحاد جماهیر شوروی در آن موقع می توانند در این ناحیه فعالیت های مالی داشته باشند.

از سال 1931 و برای نزدیک به 70 سال معدنچیان در یک معدن ذغال سنگ در این شهرک به کار اشتغال داشتند. با این حال از سال 1998 کار این معدن متوقف شد و معدنچیان این مکان را ترک کردند. از آن موقع به بعد این شهرک تبدیل به شهر ارواح شد.

در حال حاضر این شهر متروکه است و هیچ ساکنی به جز تعداد اندکی روس که یک هتل بسیار مجلل دوران شوروی را اداره می نمایند و البته خرس های قطبی که هر از گاهی در این ناحیه تردد می نمایند، وجود ندارد. مطابق آخرین سرشماری در سال 2015 جمعیت این شهرک 15 نفر ثبت شده است.

ساختمان ها و زیرساخت ها، هرچند متروکه، به همان شکلی که روزگاری ساخته شده اند به جای مانده اند و سرمای شدید باعث شده است این مکان تا حدود زیادی دست نخورده باقی بماند. ریل های قطاری که ذغال سنگ ها را از معدن به طرف شهر می برد، دفاتر اداری با تقویم هایی که به دیوارها آویزان مانده اند، کلاس نقاشی بچه ها با فنجان چای معلم، همه و همه گویی در زمان منجمد شده اند.

محققان تخمین می زنند با توجه به سرمای قابل توجه هوا در این منطقه، زیرساخت های زیستی این شهرک دستکم تا 500 سال دیگر باقی بمانند.

یوری اوگریوموف، معاون رئیس موسسه تحقیقات علمی قطب شمال و جنوب روسیه در سن پترزبورگ، می گوید: پیرامیدن به مقدار جزایر گرومانت و روستای بارنتسبورگ مهم است، نه تنها به این علت که یک مکان خاطره انگیز تاریخی است. بلکه می توان گفت این شهر به طور موقت در حالت آماده باش قرار گرفته است.

در سال های 1960 تا 1980 سرشماری ها حاکی از حضور 1200 روس در پیرامیدن بودند. این شهرک به عنوان یک آرمانشهر شوروی، خودکفا با مزارع پرورش خوک و تجهیزات ورزشی و فرهنگی نظیر سینما، استخر، سالن بدنسازی و همین طور بیمارستان ساخته شده بود.

امروزه روسیه در حال توسعه گردشگری و انجام تحقیقات در این منطقه است. یک شرکت گردشگری نیز راه اندازی شده و گردشگر ها را با هلیکوپتر و قایق به منطقه می برد. همزمان با آن که شماری از دانشمندان نظیر اقیانوس شناسان و یخچال شناسان به کارهای علمی در این شهرک مشغول هستند.

کارشناسان می گویند با آب شدن بیشتر یخ های قطبی، گذرگاهی دریایی میان اروپا و آسیا در این ناحیه در حال توسعه یافتن است که این مکان را به نقطه ای استراتژیک تبدیل می نماید.

از این رو شهرک پیرامیدن در حالی از سال 2007 بدین سو تبدیل به اولویتی استراتژیک برای روسیه شده است که مسکو میخواهد به عنوان یک قدرت نظامی و مالی، جای پایی در نزدیک ترین ناحیه به قطب شمال داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1824

به "تور روسیه: شهرک متروکه قطب شمال؛ سرزمین استراتژیک روسیه در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: شهرک متروکه قطب شمال؛ سرزمین استراتژیک روسیه در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید