چین خواهان تحقیق از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی در ووهان شد

به گزارش مجله بابلسر، گزارش ها حاکی است، همزمان با شروع تحقیقات بازرسان سازمان بهداشت دنیای در ووهان، بعضی از مردم چین نیز از این گروه خواسته اند با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از سوی نظامیان آمریکایی طی مدت اقامت آنها در هتلی برای شرکت در بازی های ارتش های دنیا، این هتل را هم بازرسی نمایند.

چین خواهان تحقیق از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی در ووهان شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گلوبال تایمز روز یکشنبه اظهار داشت: افکار عمومی چین انتظار دارد بازرسان سازمان بهداشت دنیای علاوه بر بازار خیس محصولات دریایی در ووهان، از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی که برای شرکت در بازی های دنیای ارتش های دنیا دقیقا در همان زمان در نزدیکی این بازار اقامت داشتند نیز تحقیق گردد و این نظامیان مورد آنالیز پزشکی قرار گیرند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، ترامپ در ابتدا چین را به پنهان کاری در خصوص شیوع بیماری کرونا در خاک خود متهم کرد. پس از آن از نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم پیشی گرفت و گفت که شواهدی را ملاحظه نموده که نشان می دهد منشاء این ویروس یک آزمایشگاه در چین بوده است.

در مقابل بعضی فعالان اجتماعی چین هم ادعا کردند، این احتمال وجود دارد ویروس کرونا در جریان مسابقات ارتش های دنیا که در اواخر سال 2019 در چین برگزار گردید و تعداد زیادی آمریکایی در آن حضور داشتند، از آمریکا به چین منتقل شده باشد.

تیم ارتش آمریکا در یکی از هتل های نزدیک بازار خیس محصولات دریایی ووهان که نخستین بار ویروس کرونا از آنجا شیوع یافت مستقر بود. اکنون مردم معتقدند این هتل نیز باید بازرسی گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همان زمان ارتش آمریکا را به شیوع ویروس کرونا در چین، متهم کرد. ژائو لی جیان در توئیتی نوشت: ممکن است ارتش آمریکا اپیدمی ویروس کرونا را به شهر ووهان چین آورده باشد. سخنگوی وزارت خارجه چین خطاب به آمریکا اضافه نمود: شفاف باشید و اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهید.

درخواست برای بازدید از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی در حالی است که بازرسان سازمان دنیای بهداشت امروز یکشنبه از بازار خیس ماهی، گوشت و تره بار ووهان با نام هونان که از سال گذشته تا کنون تعطیل است بازدید می نمایند.

پیتر امبارک که تیم بازرسان را رهبری می نماید به گلوبال تایمز چین گفته است هرچند بازار تعطیل است ولی کارشناسان معتقدند هنوز چیزهای زیادی برای دیدن می تواند آنجا باشد که پاکسازی نشده باشد.

وی گفت: کوشش می کنیم واقعه اولیه را بازسازی کنیم و جزییات را مانند پازل کنار هم بچینیم. پرونده بیماران را هم آنالیز می کنیم و حیوانات و جانورانی که آنجا خرید و فروش می شدند را نیز مد نظر داریم.

از سوی دیگر چین اعلام نموده است همه امکانات و نیازهای لازم را برای عملیات بازرسی کارشناسان و بازرسان سازمان بهداشت دنیای فراهم نموده است. دانشمندان و کارشناسان سازمان دنیای بهداشت نیز معتقدند تا به امروز هیچ محدودیتی برای آنها ایجاد نشده است.

گروهی از متخصصان سازمان دنیای بهداشت پایان بعد از چند ماه اختلاف با چین، از 11 دی ماه وارد چین شدند. این گروه ابتدا به مدت دو هفته قرنطینه شدند و بعد از آن فعالیت های میدانی خود را شروع نموده اند. این گروه که شامل متخصصانی از روسیه، استرالیا، دانمارک، آلمان، کنیا، ژاپن، هلند، قطر، سودان، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و ویتنام در کنار متخصصان چینی هستند، قرار است درباره منشاء شیوع ویروس کرونا در چین تحقیق نمایند.

نخستین مرگ ناشی از شیوع ویروس کرونا در 21 دی ماه سال 1398 در ووهان ثبت شد، این بیماری همه گیر تا به امروز تقریبا دو میلیون نفر را به کام مرگ کشانده و ده ها میلیون نفر را هم در سراسر دنیا مبتلا نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1323

به "چین خواهان تحقیق از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی در ووهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تحقیق از هتل محل اقامت نظامیان آمریکایی در ووهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید