چین به انگلیس هشدار داد

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران : وزارت دفاع چین به کشورهای غربی از جمله انگلیس در زمینه اعزام و استقرار کشتی های جنگی در دریای چین جنوبی و منطقه هشدار داد و گفت که چین نیز ممکن است اقدام مشابهی انجام دهد.

چین به انگلیس هشدار داد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، سخنگوی وزارت دفاع چین روز شنبه به قدرت های غربی از جمله انگلیس در خصوص اعزام کشتی های جنگی به دریای چین جنوبی هشدار داد و گفت ممکن است پکن تلافی کند.

به نوشته وبگاه فرانتیر پست تان کفی سخنگوی وزارت دفاع چین در یک نشست مطبوعاتی گفت: چین معتقد است که دریای چین جنوبی نباید به دریای رقابت قدرت های عظیم و کشتیهای جنگی تبدیل گردد.

این مقام نظامی چین اضافه کرد که دلیل اصلی نظامی شدن منطقه این است که قدرت های خارجی کشتی های جنگی خود را از هزاران کیلومتر دورتر برای نمایش قدرت به منطقه اعزام می نمایند.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که ارتش چین اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و توسعه خود و همچنین صلح و ثبات در دریای چین جنوبی انجام خواهد داد.

این سخنان پس از آن بیان شد که منابع خبری گزارش کردند جدیدترین ناو هواپیمابر انگلیس به نام ملکه الیزابت ممکن است ماه های آینده به عنوان بخشی از اولین مأموریت عملیاتی به جنوب چین اعزام گردد. اوایل فوریه 2019 گاوین ویلیامسون وزیر دفاع وقت انگلیس گفت که اولین ماموریت عملیاتی ناوهواپیمابر ملکه الیزابت حضور در دریای چین جنوبی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز اخیرا تحریکات آمریکا در تنگه تایوان را محکوم و درخصوص پاسخ پکن هشدار داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در نشستی خبری گفت: کشتی های جنگی آمریکا مکرراً در تنگه تایوان قدرت نمایی نموده و موجب برانگیختن و افزایش تنش شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین آمریکا را به فرستادن پیغام اشتباه به نیروهای جدایی طلب تایوان و ایجاد خطر جدی برای صلح متهم کرد.

چین مخالف افزایش حمایت های آمریکا از تایوان از جمله فروش تسلیحات جدید و دیدار مقام های ارشد آمریکایی از این جزیره است. پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال، کشتی های جنگی آمریکا، تنها در سال 2020 در سیزده مأموریت مختلف، اقدام به عبور از تنگه مورد مناقشه تایوان کردند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1160

به "چین به انگلیس هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به انگلیس هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید