وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزهها برگزار میشود

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران: جامعه گردشگری الکترونیکی ایران با همکاری معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و کمیته کسب وکارهای نوین گردشگری اتاق بازرگانی ایران وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزه را برگزار می نماید.

وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزهها برگزار میشود

هوش مصنوعی با ایجاد تحولی عمیق در عرصه فناوری که از آن به عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می گردد، به انجام فعالیت های خلاقانه و پیچیده، تصمیم گیری های استراتژیک و مدلسازی و شبیه سازی یاری شایان نموده و با ارتقاء بهره وری و بهینه سازی خدمات، ارزش افزوده و مزیت رقابتی بسیار ارزشمندی برای کسب وکارها فراهم آورده است. با استفاده از هوش مصنوعی می توان به فعالیت هایی اقدام کرد که انجام آن ها بطور معمول، احتیاجمند بکارگیری هوش و قدرت تصمیم گیری انسانی است. هوش مصنوعی اما این فرصت را به دستگاه ها و ربات ها محول نموده و ضمن صرفه جویی در منابع و افزایش بهره وری، احتمال بروز خطا را کاهش داده است.

یکی از رایج ترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، ارائه خدمات امور مشتریان بصورت آنلاین و طراحی چت بات در هتل ها، آژانس های مسافرتی، موزه ها، اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و… است. به گونه ای که بدون دخالت انسان می تواند به سوالات و درخواست های مشتریان پاسخ دهد و آنها را هدایت کند.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی، شناخت احتیاج، سلیقه و انتظارات مخاطبان است. این اتفاق به یاری هوش مصنوعی و با مشاهده و تحلیل تعاملات، جستجوها و دیگر فعالیت های کاربر در داخل وبسایت و پلتفرم ها صورت می گیرد. به عنوان مثال، امروزه وب سایت های گردشگری قادر هستند براساس جستجو، نحوه تعامل، محتوای دریافتی و دیگر اطلاعاتی که بین مخاطب و وبسایت رد و بدل می گردد به احتیاجها، انتظارات و علاقمندی های او پی برده و براساس این شناخت، انواع محصولات و خدمات جذاب را مختص کاربران شخصی سازی و طراحی و به مشتریان عرضه کند.

همچنین بسیاری از کسب وکارهای گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی، انواع داده های اقتصادی و تجاری خود را پردازش و تحلیل نموده و بر اساس نتایج حاصله، اقدام به بخش بندی مشتریان، قیمت گذاری انعطاف پذیر، و تدوین استراتژی های کسب وکار می نمایند.

از اینرو واضح است که هوش مصنوعی در آینده بسیار نزدیک تحولی بنیادین در شیوه فعالیت کسب وکارهای گردشگری ایجاد خواهد نمود. ظرفیت ها و امکانات هوش مصنوعی در بخش های مختل صنعت گردشگری نظیر میراث فرهنگی، سیستم های رزرواسیون، تورگردانی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، اینترنت اشیاء، شهرهای هوشمند، واقعیت افزوده و گردشگری مجازی و همچنین شخصی سازی تجربه سفر، هوشمندسازی پلتفرم های رتبه بندی و پیشنهادات گردشگری، طراحی هوشمندانه بسته های تور و تجربه، ایجاد دستیار هوشمند سفر، ارائه چت بات، بهبود خدمات مشتریان، و طراحی سیستم های قیمت دهی انعطاف پذیر، بی حد و مرز به نظر می رسد و با تدوین برنامه های استراتژیک می توان به بهینه سازی فعالیت ها و همچنین خلق و تجاری سازی ایده های نوآورانه پرداخت.

با توجه به این موارد، در وبینار هوش مصنوعی در گردشگری، دکتر یحیی تابش، استاد مدعو دانشگاه های استنفورد و برکلی با معرفی مفاهیم پایه ای هوش مصنوعی، به نقش بی بدیل آن در افزایش بهره وری، دقت در تصمیم گیری، تدوین دستاوردهای خلاقانه، نوآوری، توانمندسازی کارکنان و کارشناسان، پشتیبانی و ارائه خدمات مطلوب، تدوین استراتژی کسب وکار و ارائه خدمات اطلاع رسانی هوشمندانه در صنعت گردشگری، می پردازد.

دکتر یحیی تابش بیش از 30 سال در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان عضو هیات علمی، رئیس دانشکده علوم ریاضی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات فعالیت داشته و هم اکنون به عنوان استاد مدعو در دانشگاه استنفورد و دانشگاه برکلی به فعالیت های پژوهشی در زمینه روش های حل مسئله و یادگیری هوشمند اشتغال دارد. او بعنوان یکی از اساتید برجسته دنیا در حوزه های تخصصی یادشده مشهور است و جایزه بین المللی اِردوش در سال 2010 برای فعالیت مؤثر در زمینه توسعه آموزش علوم ریاضی و حل مسئله را دریافت نموده است.

سیداحمد محیط طباطبایی، معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی و رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) نیز به عنوان مهمان این وبینار و دکتر حسن تقی زاده انصاری، کارآفرین خلاق صنعت گردشگری و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، به عنوان میزبان در این وبینار حضور دارند و به گفتگو پیرامون ظرفیت های صنعت گردشگری در توسعه پایدار کشور، لزوم همگام سازی آن با فناوری های روز دنیا و بسترسازی جهت افزایش خلاقیت، رشد و نوآوری در بخش های مختلف صنعت گردشگری و مدیریت موزه ها به گفتگو و گفتگو می پردازند.

لازم به ذکر است، زمان برگزاری وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزه ها روز شنبه 29 آذرماه راس ساعت 20 برگزار می گردد و علاقمندان می توانند برای حضور رایگان و آزاد در این وبینار به http://e-tourism.ir/webinar مراجعه و در این رویداد حضور بیابند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1018

به "وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزهها برگزار میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار هوش مصنوعی در گردشگری با تمرکز بر مدیریت موزهها برگزار میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید