تور لحظه آخری تایلند: همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند

به گزارش مجله بابلسر، فستیوال Songkran، مهم ترین جشن تایلندی ها که در واقع جشن سال نو تایلندی به حساب میاد و کلمه اون به معنی معجزه آسمانیه که در اصل یک فستیوال سنتی بوداییه و معمولا از 13 آوریل تا 16 آوریل جشن گرفته میشه. سه روز پر از هیجان و شادی که با شکوه ترین جشن اون در بانکوک مرکز این کشور برگزار میشه. فستیوالی مجذوب کننده که به عنوان فستیوال آب تایلند هم شناخته میشه و به عقیده مردم تایلند در این روزها که همه در حال خانه تکانی و تمیز کردن خانه هاشون هستند باید همه انرژی های منفی و ناپاکی ها هم با آب پاک بشه تا همه از گناه و سیاهی ها دور بشن و به زندگی سالم برگردند… آوریل به عنوان یکی از گرم ترین فصل های سال در تایلند زمان مناسبی هم برای این آب بازی با شکوه محسوب میشه و بیشتر شهر های تایلند به ویژه بانکوک پر از جشن های آبی و مبارزات هیجان انگیز آب پاشی میشه…در این مقاله خبرنگاران میخواد شمارو با همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند آشنا کنه.

تور لحظه آخری تایلند: همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

گاهی وقت ها بیشتر از 4 کیلومتر از خیابان ها پر از آدم هایی میشه ها که با شادی و هیجان به سمت هم آب میپاشند و با تفنگ های آبی همدیگه رو خیس می نمایند و اطراف این فستیوال هم پر از دستفروش هایی که انواع تفنگ آب پاش، غذا و نوشیدنی میفروشند… در بعد از ظهر این روز نیز پس از ادای احترام به بودا و شستن آن مراسم آبپاشی و جشن و شادی تایلندی ها آغاز میشه و پیر و جوان و با هر سنی برای جشن گرفتن به خیابان ها می ریزند.

این فستیوال کجا برگزار میشود:

در خیلی از شهر های تایلند ممکنه برای یک روز فستیوال آب برگزار بشه در خیلی از شهر ها این فستیوال تا یک هفته ادامه داره و کنسرت ها و مراسم مجذوب کننده دیگه ای هم به اون اضافه میشه ولی برترین و معروف ترین اون ها در بانکوک مرکز این کشور برگزار میشه. معروف ترین خیابانی که در سراسر تایلند به برترین شکل این فستیوال رو جشن میگیره خیابان سیلوم (Silom). جشن در امتداد 4 کیلومتری این خیابان اجرا میشه و تعداد زیادی از مردم با تفنگ ها آبی اطراف خیابان به هم آب پاشی می نمایند. بجز اون خیابان های Khao San و بیشتر خیابان های اطراف جاذبه های بانکوک هم مکان های شلوغی برای برگزاری فستیوال به شمار میاد. پوکت هم یکی دیگه از مقاصدیه که اگه ار هر خیابان جهانگردی اون عبور کنید امکان نداره که بدون خیس شدن باشه. چیانگ مای هم یکی از بزرگ ترین برگزار نماینده های این فستیوال در تایلند به حساب میاد و معمولا مدت اون هم بر خلاف بانکوک تا 6 روز طول میکشه. به علاوه در قسمت های شمالی تایلند مردم معمولا شن و ماسه جمع می نمایند و از روی اونها رد میشن. این شن ها که نشونه کثیفی ها و آلودگی های سال گذشته است با شمع و یز های مختلف تزئین میشه و در صومعه ها قرا میگیره تا هر فردی کثیفی هاشو در این روز پاک کنه و از گناه و بدی دور بشه. پاتایا و Chonburi هم در این فستیوال شلوغ و پر از جهانگرد میشه. مردم در این سه روز در هرجای جهانگردی و نزدیک معابد جمع میشن و جشن می گیرند. پس بهتره در این چند روز فکر خیس نشدن رو از سرتون بیرون کنید…

طبق قوانین بازی کنید:

قبل از هرچیزی برای شرکت در این فستیوال باید قوانین بازی رو بدونید، آبی که برا مبارزه و ریختن در تفنگ های آبی استفاده میشه باید تمیز و با دمای عادی باشه. و استفاده از آب جوش و تکه های یخ در آب غیر اصولی حساب میاد و ممکنه باعث ناراحتی بشه. به علاوه در این بازی باید سعی کنید عادلانه رفتار کنید و چشم ها و صورت رو نشونه نگیرید. قوانین بازی رو رعایت کنید و با شرکت در این جشن فوق العاده مجذوب کننده لحظات به یاد موندنی رو در زندگیتون رقم بزنید و غرق در فرهنگ مردمی از سرزمینی متفاوت تجربه های نو و متفاوتی به دست بیارید.

برای شرکت در این جشن آبی یادتون باشه باید لباس های سبک بپوشید تا بعد از خیس شدن احساس سنگینی نکنید. این موضوع رو هم باید بدونید که عکس گرفتن از صحنه های این جشن در حالی که خیس و غرق شادی هستید می تونه قشنگ ترین لحظاتتون رو ثبت کنه پس داشتن یک دوربین یا گوشی ضد آب می تونه گزینه مناسبی برای این کار باشه.

در برخی از قسمت های جشنواره یک فیل که به طرز مجذوب کنندهی هم رنگ امیزی شده همه جارو آب پاشی می کنه و همه همونطوری که تفنگ آب پاش و چتر دستشونه به سمت فیل و کسانی که اون طرف هستند آب میپاشند. این جشن یکی از مهم ترین فستیوال های تایلنده و بنابراین همه بانک ها و اداره ها هم در طول این سه روز تعطیلند ولی همه مراکز خرید و جاذبه های جهانگردی کشور به جهانگرد ها خدمت رسانی می نمایند.

منبع: گردگرد
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1858

به "تور لحظه آخری تایلند: همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: همه چیز در رابطه با فستیوال آب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید