هفت روش برای یوگای صورت

به گزارش مجله بابلسر، یوگای صورت مانند یوگای بدن شامل تمرینات و کشش هایی است که روی عضلات صورت کار می نماید. تمرین یوگای صورت با مجموعه ای از ماساژ ها و تمرین هایی که عضلات، پوست و سیستم لنفاوی را درگیر می نمایند، برای نرم کردن و شل کردن عضلات صورت طراحی شده است تا به کاهش تنش، استرس و نگرانی یاری کند. علاوه بر این طبق بعضی تحقیقات، یوگای صورت یاری می نماید ظاهر چهره بهبود یابد.

هفت روش برای یوگای صورت

وب سایت چاینا مورنینگ پست به نقل از دکتر السا چونگمن، متخصص پوست در سانفرانسیسکو و از مدافعان یوگای صورت، نوشت: بیشتر ما بدون آنکه متوجه باشیم، تنش را در صورتمان نگه می داریم. این کار ممکن است به روش ثابتی در نحوه استفاده از عضلات صورت هنگام بیان احساسات یا هنگام کار کردن با رایانه و صفحات نمایشگر تبدیل گردد. با یوگای صورت، روی رها کردن و نرم کردن عضلات صورت تمرکز می کنیم تا عادت های تنش زای صورت را ترک کنیم.

فواید یوگای صورت

این تکنیک با انواع ماساژ و تمرین های صورت، گردن و شانه های شما را هدف قرار می گیرد.

به گفته دانیل کالینز، بنیان گذار مرکز یوگای صورت دانیل کالینز، اگر در مورد چیزی در صورتتان مثل خطوط اخم، خطوط خنده یا چین های پنجه کلاغی احساس خوبی ندارید، می توانید با یک برنامه منظم یوگای صورت تغییرات بلندمدت مثبتی ایجاد کنید.

یوگای صورت تاثیر خود را بیشتر در عمق پوست نشان می دهد. به گفته پزشکان، این تکنیک می تواند مثل یک ضدافتادگی طبیعی صورت عمل کند و به گفته کالینز، باعث سلامت و درخشش پوست نیز می گردد.

علاوه بر این، تکنیک های طب فشاری با هدف بهبود گردش خون، به درخشش پوست و در عین حال کاهش تنش در صورت یاری می نمایند.

به گفته کالینز، یوگای صورت به سفت شدن و بالا کشیده شدن ماهیچه های زیر پوست یاری می نماید و به این ترتیب خطوط و چین و چروک های پوست صاف تر می شوند. ماساژ به تقویت گردش خون، بهبود تخلیه لنفاوی و کاهش تنش یاری می نماید. تکنیک های ماساژ گردش خون را تقویت می نمایند و استرس را کاهش می دهند که می تواند به پیشگیری از سردرد، باز شدن سینوس ها و افزایش کیفیت خواب منجر گردد.

علاوه بر این، تمرین های یوگای صورت می تواند ماهیچه هایی را که زیاد کار می نمایند، آرام و در عین حال عضلات ضعیف تر را تقویت کند که به جلوگیری از افتادگی و خطوط صورت یاری می نماید.

هفت تمرین یوگا برای صورت

سطح هر تمرین را با توجه به راحتی خودتان در نظر بگیرید. احساس گرما روی پوست منطقی است، اما نباید درد یا ناراحتی داشته باشید.

مهم است که با دست ها و صورت تمیز آغاز کنید و از یک روغن یا سرم یا پاک نماینده برای روان تر کردن سطح پوست بهره ببرید.

کاهش تنش

این تمرین را می توانید برای کاهش فشار چشم و آرام کردن آن در طول روز یا قبل از خواب انجام دهید.

گوشه داخلی چشم ها را چند ثانیه با انگشت خود فشار داده، سپس به مدت 30 ثانیه در همان نقطه به صورت دورانی در یک جهت ماساژ دهید.

حلقه های چشم

این تمرین برای تقویت گردش اکسیژن در اطراف چشم است که به کاهش پف دور چشم یاری می نماید.

انگشتان حلقه خود را زیر تاج ابرو بگذارید و به آرامی به سمت بیرون ابرو ها حرکت دهید.

با نوک انگشت چند ثانیه روی شقیقه ها فشار بیاورید، بعد از آن با ضربه های ملایم انگشت به بالای استخوان گونه، به سمت داخل چشم برگردید. این حرکت را 30 ثانیه تکرار کنید.

نرم کردن ابرو ها

4.jpg

اغلب ما از عضله بزرگ جلو پیشانی بیش از حد استفاده می کنیم. این تمرین این عضله را شل می نماید.

نوک انگشتان خود را روی پیشانی و بیشتر به سمت وسط آن قرار دهید. حالا همان طور که آرام انگشتانتان را به سمت شقیقه حرکت می دهید، به آرامی روی پیشانی تان فشار بیاورید. این حرکت را برای 30 ثانیه ادامه دهید.

4- ماساژ گردن

5.jpg

علت این تمرین تخلیه لنف است که تنش گردن را کاهش می دهد و افتادگی پوست اطراف فک و گردن را تا حدی اصلاح می نماید.

سر خود را به عقب خم کنید و انگشتانتان را بالای گردن قرار دهید. با فشار ملایم، انگشتانتان را به سمت استخوان ترقوه پایین بیاورید و قبل از رها کردن، چند ثانیه روی آن فشار بیاورید. 30 ثانیه ادامه دهید.

5- بازنماینده فک

این تمرین برای عضلات فک و گردن مفید است.

در حالت نشسته، مشت دستتان را به شکلی که انگشت شست روبه پایین باشد، در قسمت پایین فک قرار دهید.

سرتان را به سمت مشت بچرخانید تا کنار گردن، احساس کشیدگی کنید. سعی کنید دستتان ثابت بماند. چند ثانیه روی فک فشار بیاورید و رها کنید. برای هر دو سمت صورت تکرار کنید.

6- تنفس شیر

این یک تمرین تنفسی یوگا است که به عنوان حرکت شیر نیز شناخته می گردد، که استرس را کاهش می دهد و ماهیچه های صورتتان را آرام می نماید.

در حالت چهاردست وپا بنشینید و از بینی نفس عمیق بکشید. برای بازدم، دهان خود را کامل باز کنید، زبانتان را بیرون بیاورید و آن را به سمت چانه دراز کنید. با صدای ها نفستان را با شدت بیرون دهید. این کار را هفت مرتبه تکرار کنید، و بین هر دفعه یک تا سه دقیقه نفس عمیق بکشید.

7- ضربه زدن به صورت

ضربه زدن آرام با نوک انگشت باعث افزایش گردش خون می گردد.

از پیشانی آغاز کنید و با نوک انگشتانتان با یک ضرباهنگ منظم به پوستتان ضربه بزنید. سپس به تمام صورت و فک ضربه بزنید. پس از آن به سراغ جلو گردن و روی شانه ها ادامه دهید و در امتداد پشت گردن به سمت سر حرکت کنید.

یوگای صورت یک تکنیک فوق العاده برای مراقبت از خود است که ممکن است با نرم کردن، کشش و تقویت عضلات، ظاهر صورت شما را بهبود بدهد. این دگرگونی بیرونی اغلب با احساس آرامش و اعتمادبه نفس همراه است.

هر روز مدتی را به یوگای صورت اختصاص دهید؛ زیرا کالینز خاطرنشان می نماید: تمرین منظم روزانه برترین نتیجه را می دهد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2045

به "هفت روش برای یوگای صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت روش برای یوگای صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید