هدف نیروهای خارجی، براندازی حکومت و تغییر نظام در بلاروس است

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه طی سخنانی، هدف از اعمال فشار نیروهای خارجی بر دولت بلاروس را تغییر نظام سیاسی در مینسک و براندازی دولت این کشور توصیف کرد.

هدف نیروهای خارجی، براندازی حکومت و تغییر نظام در بلاروس است

بر اساس این گزارش، پاتروشف گفت: هدف نهایی آنها (نیروهای خارجی) تغییر ساختار و قدرت در بلاروس است. ما اخیراً شاهد این موضوع بوده ایم.

وی که این سخنان را در مصاحبه با تلویزیون دولتی بلاروس مطرح می کرد، با حمایت از دولت این کشور در برابر فشار غرب گفت: ارزیابی های ما فقط نزدیک به واقعیت نیستند، بلکه کاملاً منطبق با آن هستند. به دور از هرگونه تردید، ما متحد خواهیم شد و کوشش های خود را یکپارچه خواهیم کرد و به طور مشترک در برابر این چالش ها و تهدیدها عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: من در خصوص مسائل مربوط به امنیت اطلاعات صحبت می کنم و لذا توجه به سازمان های غیردولتی و فعالیت آنها لازم است. اگرچه آنها می گویند که مستقل هستند، اما این موضوع کاملاً صدق نمی کند.

لازم به ذکر است، در پی وضع تحریم های مالی اتحادیه اروپا علیه بلاروس، این کشور روز گذشته نماینده دائم خود در بروکسل را جهت رایزنی به مینسک فراخواند.

در پی فراخواندن نماینده دائم بلاروس از اتحادیه اروپا، وزارت خارجه این کشور هم از نماینده دائم اروپا در مینسک خواست تا برای مشورت با بروکسل، بلاروس را ترک کند.

در پی نشاندن اجباری پرواز شرکت هواپیمایی رایان ایر در فرودگاه مینسک و بازداشت وبلاگ نویس مخالف دولت بلاروس، اتحادیه اروپا تحریم هایی مالی علیه این کشور وضع نموده که از جمله می توان به تحریم استفاده از راه های ارتباطی میان این کشور و اتحادیه اروپا برای ترانزیت کالا اشاره نمود که سالانه عایدی سرشاری برای بلاروس به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1536

به "هدف نیروهای خارجی، براندازی حکومت و تغییر نظام در بلاروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف نیروهای خارجی، براندازی حکومت و تغییر نظام در بلاروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید