تقابل بلاروس با اتحادیه اروپا با فراخوان نماینده خود در بروکسل

به گزارش مجله بابلسر، وزارت خارجه بلاروس در واکنش به تحریم های تازه اتحادیه اروپا، ضمن فراخوان نماینده خود در بروکسل، میخواهد مشارکت در یکی از طرح های اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

تقابل بلاروس با اتحادیه اروپا با فراخوان نماینده خود در بروکسل

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بلاروس در واکنش به تحریم های تازه اتحادیه اروپا، نماینده دائمی خود در اتحادیه اروپا برای مشاوره فراخواند و میخواهد مشارکت در یکی از طرح های این اتحادیه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری فرانس-24 وزارت خارجه بلاروس دوشنبه گفت که نماینده اتحادیه اروپا درمینسک مرکز این کشور هم برای رایزنی به بروکسل برود. دولت بلاروس اعلام نموده افرادی که مسئول این تحریم ها هستند، از ورود به کشور منع هستند.

بلاروس بعلاوه گفت که مشارکت در طرح شرقی اتحادیه اروپا (طرح تقویت همکاری اتحادیه اروپا با همسایگان شوروی سابق) را تعلیق می نماید. وزارت امور خارجه بلاروس در بیانیه ای گفت: جمهوری بلاروس مشارکت خود را در طرح مشارکت شرقی اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درمی آورد. بلاروس نمی تواند به تعهدات خود در چارچوب این توافقنامه با توجه به تحریم ها و محدودیت های اعمال شده به وسیله اتحادیه اروپا عمل کند.

در این بیانیه افزوده شده که تعلیق این توافقنامه تاثیر منفی بر تعامل با اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و جرایم سازمان یافته خواهد داشت.

اتحادیه اروپا به همراه ایالات متحده، انگلیس و کانادا چندی قبل بلاروس را پس از آنکه هواپیمای مسافربری رایان ایر در فرودگاه بین المللی مینسک به زمین نشست، تحریم کردند.

بعضی دیپلمات های اروپایی آگاه در این باره گفتند که اعمال تحریم ها از سوی دیگر کشورهای غربی ابا هماهنگی با آمریکا اعمال شده و درواقع اروپایی ها می خواهند از این طریق دولت الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، را تحت فشار قرار دهند.

تشدید فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بلاروس و شخص الکساندر لوکاشنکو در شرایطی صورت گرفته که کشورهای غربی پس از آنکه در سرنگونی دولت بلاروس به وسیله تظاهرات مخالفان و اجرای کودتا ناکام مانده اند در پی بهانه های تازه برای تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

به رغم فشارهای کشورهای غربی علیه بلاروس، حمایت روسیه از این کشور همسایه و متحدش ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1526

به "تقابل بلاروس با اتحادیه اروپا با فراخوان نماینده خود در بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل بلاروس با اتحادیه اروپا با فراخوان نماینده خود در بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید