احتیاج به خون در روزهای باقی مانده از سال 99

به گزارش مجله بابلسر، تهران (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران از کاهش 8 درصدی مراجعه مردم برای اهدای خون در 11 ماه سال جاری اطلاع داد و گفت با افزایش اعمال جراحی از بهمن ماه، احتیاج به خون افزایش یافته است و احتیاج است که مردم در روزهای باقی مانده از سال اهدای خون را فراموش نکنند.

احتیاج به خون در روزهای باقی مانده از سال 99

محمدرضا مهدی زاده در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در سال 99 با توجه به همه گیری بیماری کرونا، نه تنها در ایران بلکه همه مراکز اهدای خون در کل جهان دچار کاهش مراجعه شدند زیرا مراجع بهداشتی از مردم درخواست کردند که برای کارهای غیر ضروری از منازل خارج نشوند در حالی که سازمان انتقال خون برای اهدای خون به حضور مردم احتیاج دارد. در این زمینه در ایام شیوع کرونا کوشش شد با رعایت پروتکل های بهداشتی در حداکثر میزان خود در مراکز اهدای خون، اطلاع رسانی برای اهدای خون انجام گردد و مردم به سمت اهدای خون مراجعه نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اهدای خون نسبت به سال قبل، با درصدی افت در مراجعه مردم روبرو شد اما نسبت به مراکز انتقال خون در جهان، در میزان مراجعه مردم پیروز بوده ایم.

وی درباره میزان مراجعه برای اهدای خون در اسفندماه نیز گفت: هر ساله در اسفندماه با توجه به اینکه به انتها سال می رسیم و مردم درگیر هستند با کاهش میزان مراجعه روبرو می شویم که این امر مربوط به کرونا نیست و هر ساله در اسفندماه با کاهش مراجعه روبرو هستیم.

مهدی زاده اعلام نمود: علی رغم اینکه در این روزها با کاهش مراجعه برای اهدای خون روبرو بودیم اما توانستیم با اجرای تیم های سیار، دو شیفت شدن مراکز و فراخوان های هدفمند و فناوری های نوین، احتیاجهای فوری به خون در مراکز اورژانس و موارد غیر اورژانس را تامین کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: نباید فراموش کرد که احتیاج به خون زیاد است زیرا اوایل سال بسیاری از اعمال جراحی به دلیل کرونا انجام نشده بود اما اکنون جراحی ها بیشتر شده است و توانستیم احتیاجهای درمانی را رفع و از ذخایر استفاده کنیم که این باعث شده است مقداری ذخایر خونی افت کند اما هنوز بحرانی نشده و امیدواریم با مراجعه بیشتر مردم این ذخایر را تا حداکثر میزان تقویت کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1406

به "احتیاج به خون در روزهای باقی مانده از سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج به خون در روزهای باقی مانده از سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید