نمایشگاه کاتالوگ نیست، طرح های جامع IT به زودی مطرح می گردد، آیت الهی: تخلفات ارزی قابل برگشت است

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری الکامپ گفت: IT یکی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم است و بر این اساس به زودی برنامه های جامع ملی را در این حوزه مطرح خواهیم کرد.

نمایشگاه کاتالوگ نیست، طرح های جامع IT به زودی مطرح می گردد، آیت الهی: تخلفات ارزی قابل برگشت است

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرنگاران، نصر اله جهانگرد صبح امروز در نشست خبری الکامپ با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که نمایشگاه سال جاری به طور نسبی خوب برگزار گردد، اظهار کرد: امیدواریم به این واسطه بتوانیم توانمندی های این بخش را به نحو مطلوبی به مردم نمایش دهیم و در ضمن بر رونق کسب وکار این حوزه بیافزاییم.

وی ادامه داد: فرهنگ نمایشگاه داری در کشور ما متفاوت از دیگر کشورهاست و بر همین اساس بعضی اختلاف نظرها برای برگزاری این رویداد وجود داشت که مطرح و در نتیجه حل و فصل شد.

معاون وزیر ارتباطات، فناوری اطلاعات را یکی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم دانست و ابراز کرد: این حوزه مورد توجه وزیر ارتباطات و سایر وزرا در دولت کنونی است و بر این اساس به زودی برنامه های جامع ملی را در این حوزه مطرح خواهیم کرد زیرا ظرفیت های این حوزه به قدری گسترده است که می توان موتور اقتصاد کشور را به آن لقب داد و از این جهت امیدواریم که دولت کنونی با بهره گیری از ظرفیت های این بخش، موجب توسعه اشتغال، افزایش ثروت ملی و بهبود خدمات دهی به مردم گردد.

رئیس شورای سیاست گذاری الکامپ نوزدهم گفت: برنامه های حوزه IT در حال تدوین است و در ماه های آینده جزئیات آن مطرح می گردد.

او همچنین با اشاره به اینکه دنبال دائمی کردن دبیرخانه این نمایشگاه هستیم، خاطر نشان کرد: علاوه بر این موضوع، از دیدگاه اجرایی هم این رویداد باید توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار گردد.

جهانگرد با اشاره به اینکه اشتیاق دولتی ها به سمت ارائه خدمات الکترونیکی است، ابراز کرد: قطعا دولتی ها در بخش دولت الکترونیکی با رویکرد اجرایی حضور خواهند داشت و خدمات به مردم عرضه می نمایند زیرا نمایشگاه نباید به یک کاتالوگ تبدیل گردد؛ مدیران میانی هم در نمایشگاه حضور دارند و مدیران ارشد برای بازدید خواهند آمد تا جوابگوی مردم باشند.

وی همچنین اشاره ای به منابع پایین دولتی برای بحث تبلیغات داشت و اذعان کرد: سال جاری دست دولت در منابع پولی بسته است و بودجه ای برای تبلیغات در بخش های دولتی نیست.

دنبال ایجاد هم گرایی هستیم

در این نشست که کاظم آیت الهی -رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای- نیز حضور داشت، با اشاره به اینکه لازم بود سال جاری الکامپی داشته باشیم تا توان IT را در حد امکان به منصه ظهور برساند، اظهار کرد: با برنامه ریزی هایی که برای اجرای این نمایشگاه داریم، امیدواریم که شاهد چنین رویدادی باشیم.

وی گفت: ضرورت برنامه ریزی ها این است که بتوانیم هم گرایی نسبی و خوبی را در این بخش داشته باشیم و از این جهت که تمام فضای نمایشگاهی سال جاری به این رویداد اختصاص یافته، امید می رود که این هم گرایی بیش از پیش دیده گردد.

نماینده نصر در شورای سیاست گذاری الکامپ نوزدهم درباره بحث ارزی-ریالی گفت: کسانی که مشمول متراژ ارزی می شوند باید 5 درصد ارزی و 95 درصد ریالی پرداخت نمایند.

او در خاتمه با اشاره به اینکه گزارش هایی مبنی بر تخلف های ارزی داشته ایم گفت: در مواردی ظاهرا بیشتر از 5 درصد لحاظ شده که با توجه به ثبت و درج اطلاعات متقاضیان، قطعا بعد از جمع آوری اطلاعات و پرداختی های آن ها، مبالغ اضافه دریافتی به آن ها بازگردانده می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 293

به "نمایشگاه کاتالوگ نیست، طرح های جامع IT به زودی مطرح می گردد، آیت الهی: تخلفات ارزی قابل برگشت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کاتالوگ نیست، طرح های جامع IT به زودی مطرح می گردد، آیت الهی: تخلفات ارزی قابل برگشت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید