نخست&zwnjوزیر عراق: پیروزی علیه داعش، پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است

به گزارش مجله بابلسر، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سومین سالگرد اعلام پیروزی علیه گروه تروریستی داعش توضیح داد: در چنین روزی، قهرمانان عراق با ایمان و باورهای ملی خود بر تشکیلات تروریستی داعش فائق آمدند.

نخست&zwnjوزیر عراق: پیروزی علیه داعش، پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شفقنا، طبق رسانه عراقی بغداد الیوم نخست وزیر عراق که در سومین سالگرد اعلام پیروزی علیه داعش، راهی فلوجه شده است، در سخنرانی میان فرماندهان امنیتی و نظامی، این پیروزی عظیم را به همه نیروهای امنیتی و نظامی عراق تبریک گفت و عنوان داشت: پیروزی علیه داعش صرفاً یک پیروزی نظامی نیست؛ بلکه عبارت از پیروزی تمدن مقابل عقب ماندگی، پیروزی پیشرفت در برابر ارتجاع گرایی، پیروزی انسانیت در برابر وحشی گری و پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است.

الکاظمی توضیح داد: ای جوانان بشنوید، این پیروزی یک پیروزی عراقی است، خونی که به خاطر شرافت و خاک ریخته شد، عراقی است، جانفشانی هایی که انجام شده نیز عراقی است، بله، دوستان در دنیا به ما یاری کردند، اما پیروزی با کوشش ها و جانفشانی های عراقیان محقق شد و ما دست آخر پیروز شدیم. به این روز عظیم می بالیم، به این دستاورد عظیم و به شما افتخار می کنیم. شما مایه افتخار و نماد پایداری ما هستید.

در همین حال، برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز به مناسبت سومین سالگرد پیروزی بر داعش عنوان داشت: باید این پیروزی عظیم را از رهگذر ادامه دادن به نبرد علیه تروریسم و تقویت قدرت و حاکمیت دولت و تحقق امنیت منطقه ای حفظ کرد.

برهم صالح بر لزوم حفظ پیروزی های حاصله و عدم کوتاهی در حق آن به منظور وفاداری به جانفشانی و خون های ریخته شده در جهت آزادسازی شهرهای اشغال شده و بستن راه به روی نیروهای باقی مانده از داعش به وسیله نبرد علیه تروریسم تاکید نمود.

وی بر لزوم مقابله جدی با فساد، تحکیم قدرت دولت و حاکمیت آن در اجرای قانون، حفظ امنیت و ثبات شهروندان، تحقق اصلاحات ساختاری و پاسخگویی به خواسته ها مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در راستای تضمین اراده واقعی رای دهندگان به دور از فساد، تقلب و دست کاری و نیز بازگشت آوارگان به شهرهایشان تاکید نمود.

برهم صالح همچنین بر اهمیت کوشش جدی برای کاستن تنش های منطقه ای که از سوی گروه های تروریستی مورد بهره برداری قرار می گیرد و نیز بر موضع ثابت عراق در دوری از نزاع های منطقه ای تاکید نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1008

به "نخست&zwnjوزیر عراق: پیروزی علیه داعش، پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست&zwnjوزیر عراق: پیروزی علیه داعش، پیروزی عراق واحد و یکپارچه علیه تجزیه و تقسیم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید