موانع پیش پای فراوری در آذربایجان شرقی باید به درستی تشخیص و برطرف گردد

به گزارش مجله بابلسر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: موانع و مسائل پیش پای فراوری و فراوریکنندگان استان باید به درستی تشخیص داده شده و برطرف شوند.

موانع پیش پای فراوری در آذربایجان شرقی باید به درستی تشخیص و برطرف گردد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: موانع و مسائل پیش پای فراوری و فراورینمایندگان استان باید به درستی تشخیص داده شده و برطرف شوند.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ،یونس ژائله، در ملاقات جمعی از اعضای هیات رییسه، هیات نمایندگان و دبیرکل اتاق تبریز با دادستان تبریز با بیان اینکه هم اکنون همدلی خوبی بین بخش های مختلف استان وجود دارد، اضافه کرد: نباید تصور کرد که مسائل باید از پایتخت و یا نقطه دیگری حل گردد بلکه برطرف موانع فراوری را باید از خود استان آغاز کرد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بانک ها با بخش فراوری و صنعت، گفت: بانک ها باید طبق قانون درصدی از منابع خود را صرف بخش فراوری و صنعت نمایند و در صورت عمل نکردن به این قانون مورد مواخذه قرار گیرند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: در طول سال گذشته بخش فراوری با تمام توان پای کار بود و در سایه زحمات واحدهای فراوریی، اشتغالزایی، فراوری و صادرات از استان افزایش یافت و امید است در سال جدید نیز شاهد بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.

ژائله با اشاره به جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و مصوبات آن، یادآوری کرد: در صورتی که هر یک از این مصوبات به درستی اجرایی می شد، امروز بسیاری از مسائل و دغدغه های مالی استان کاهش می یافت اما بعضی از این مصوبات به مرحله اجرا نرسیده است.

چالش ها و مسائل سر راه فراورینمایندگان استان به درستی شناسایی گردد

دادستان تبریز نیز در این ملاقات با قدردانی از فعالیت صاحبان صنایع و واحدهای فراوریی استان گفت: به میزان اشتغالزایی صورت گرفته، آمار ناهنجاری ها در جامعه پایین خواهد آمد.

بابک محبوب علیلو، با بیان اینکه اگر اقتصاد ما به درستی تنظیم نگردد، در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی نیز دچار مشکل خواهیم شد، اضافه کرد: سال جاری مجموعه دادستانی تبریز نیز با حساسیت بالا و به صورت برنامه ریزی شده در این حوزه گام برخواهد داشت.

وی از اتاق بازرگانی تبریز خواست مسائل، چالش ها و موانع سر راه فراورینمایندگان استان را به صورت دقیق و علمی شناسایی کند به خصوص مسائلی که راهکاری بومی داشته و مسئولان استانی قادر به حل و فصل آن ها هستند.

علیلو، با بیان اینکه هماهنگی موجود در بین مدیران استان، بهانه ای برای حل نکردن مسائل مرتبط باقی نمی گذارد، ادامه داد: در این زمینه از تمامی بخش ها انتظار می رود حمایت همه جانبه و عملی از بخش فراوری داشته باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1405

به "موانع پیش پای فراوری در آذربایجان شرقی باید به درستی تشخیص و برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع پیش پای فراوری در آذربایجان شرقی باید به درستی تشخیص و برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید