مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه

به گزارش مجله بابلسر، بر اساس ملاحظات سرپرست گروه درمانی مرکزپژوهشی خواب کپکینز، دکترکارلین جمالدو برخی بیماران به سختی به خواب می روند، گروهی دیگر وقت و بی وقت از خواب می پرند و گروهی دیگر هشت ساعت بیهوش در رختخواب خود به سر می برند ولی صبح که از خواب بلند می شوند هنوز احساس خستگی می نمایند. به لطف آنچه که دکتر جمادو در بین مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه آن را رنسانس خواب نامیده که تاکید براهمیت خواب در زندگی سالم دارد افراد زیادی برای رسیدن به خواب راحت هزینه می نمایند. وی اظهار می دارد که خواب منشا جوانی، حس خوب، سلامتی و عملکرد بالای ذهنی و فیزیکی است. در مقاله نکاتی برای داشتن خواب خوب شبانه هر چه بیشتر شما را با راه های یک خواب خوب و آرام آشنا می کنیم.

مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه

ببینید برای خواب به چه چیزهایی احتیاج دارید

طبق توصیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا هر انسان بالغ باید هرشب حداقل هفت ساعت بخوابد تا از سلامت کامل و بهروزی برخوردار گردد ولی براساس تحقیقات به عمل آمده و در بین مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه بیشتر از یک سوم مردم آمریکا بطور منظم نمی توانند به این حداقل ساعت خواب دست پیدا نمایند. در حالی که در آمریکا هفت تا نه ساعت خواب خواب استاندارد طلایی نامیده می گردد دکتر جمالدو تصدیق می نماید که همه ما یکسان نیستیم. به عبارت دیگر برخی از ما در مقایسه با دیگران به خواب بیشتر یا کمتر احتیاج داریم. برای این که ببینید داستان خواب شما از چه قرار است به پیشنهاد دکتر این روش را تجربه کنید: زمانی به رختخواب بروید که خوابتان می آید. سی دقیقه بعد از رفتن به رختخواب خوابتان می برد و تا زمانی که به طور طبیعی بیدار شوید بدون استفاده از زنگ ساعت بخوابید. اگر خواب خوبی داشتید و در طول روز خواب آلوده نبودید به خواب ایده آل خود رسیده اید چه از نظر زمان خواب چه از نظر مدت آن.

ورزش

ورزش کردن در طی روز می تواند باعث گردد که خواب راحت تری داشته باشید. طبق پژوهشی که در مجله فعالیت جسم و سلامت فکر منتشر شده افرادی که در طی هفته در فعالیت های فیزیکی توصیه شده به مدت 150 دقیقه از فعالیت های معمولی گرفته تا سخت شرکت می نمایند نسبت به دیگر افراد که کم تحرک هستند خواب راحت تری دارند. به گفته دکتر جمالدو ورزش مقدار خواب با امواج سبک را بالا می برد که این امر باعث خواب عمیق می گردد و از راه های یک خواب خوب و آرام می باشد.

در وقت چک کردن موبایل، تبلت و غیره تجدید نظر کنید

موبایل، تبلت یا موارد عجیب غریب خسته نماینده دیگر در آخر شب می تواند به خواب شما لطمه بزند. دکتر جمالدو قانون همه وسایل خاموش را در اتاق ترجیح می دهد چرا که نور آبی باعث کاهش ترشح ملاتونین، هورمون خواب می گردد، چرخه خواب وبیداری را متوقف می نماید و فراتر از آن اینکه وقتی به این صفحات نگاه می کنیم عصبی می شویم. به دلایل عاطفی باید شب هنگام تمام این وسایل را کنار بگذاریم. اگر چک کردن ایمیل یا از نظر گذراندن مطالب شبکه های اجتماعی یا تماشای ویدیوهای آنلاین عادت هایی هستند که به سختی می توانید آن را ترک کنید، دستگاه های خود را در حالت شب بگذارید تا نور آبی آن را ضعیف کند بعلاوه شما باید طوری برنامه ریزی کنید که ساعات کمتری در شب در کنار این وسایل باشید. این مورد از نکاتی برای داشتن خواب خوب شبانه می باشد.

نگران مقدار و کیفیت خواب خود نباشید

طبق تحقیقات اخیر پیش بینی می گردد که تا سال 2021 بیش از هفتاد و پنج میلیون از مردم آمریکا از ردیاب فعالیت های فیزیکی استفاده خواهند کرد. اگرچه ردیاب هایی که قابل پوشیدن هستند می توانند به شما یاری نمایند تا مقدار خواب خود را مقدار گیری کنید واز تعداد دفعاتی که هر شب از خواب می پرید، آگاه شوید. دکتر جمالدو چنین تشریح می نماید که همواره دانستن این اطلاعات از آنجائیکه باعث این می گردد که در خصوص مقدار و کیفیت خواب خود بیش از مقدار حساس شوید خود موجب اظطراب و بی خوابی می گردد. به گفته وی استفاده از این ردیاب های پوشیدنی جهت ردیابی اطلاعات خواب خالی از فایده نیست. استفاده از این ابزار می تواند باعث گردد که جدی تر خواب را در اولویت قرار دهیم، خیلی راحت آمار خواب خود را پیگیری کنیم و برای داشتن یک خواب خوب در شب خیلی نگران نباشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2008

به "مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهترین نکات برای داشتن خواب خوب شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید