لزوم اهتمام بخش خصوصی به محیط زیست

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/یزد استاندار یزد بر لزوم اهتمام بخش خصوصی به حوزه محیط زیست اشاره نمود و گفت: آمادگی داریم تا پیشنهادات سازمان محیط زیست و اقدامات مربوط به بهبود شرایط محیط بانان و محیط زیست را پذیرا باشیم.

لزوم اهتمام بخش خصوصی به محیط زیست

محمدعلی طالبی در نشستی که امروز با محیط بانان در محل استانداری یزد داشت، ضمن تسلیت درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست کشور، از کوشش بی قفه محیط بانان تقدیر کرد و گفت: محیط بانی شغلی بسیار سنگین و مسئولیت حساس و مهمی در استان یزد با تنوع زیستی است.

وی با بیان این که حجم کار و نوع مسئولیت محیط بانی در استان در چارچوب مسئولیت های محیط زیست حساس نموده است، گفت: محیط بان در جای جای استان مشغول به فعالیت های گسترده ای هستند.

استاندار با بیان این که گستردگی فعالیت محیط بانی در یزد نشان از فعالیت های سنگین این بخش دارد، گفت: استاندارد محیط بانی در جهان 1000 هکتار به ازای هر محیط بان است اما این گستره به ازای هر محیط بان در استان یزد 19 هزار هکتار است که نشان سنگینی فعالیت هایشان دارد.

وی اضافه می نماید: یکی از ویژگی های محیطبانی همان عشق و انگیزه ای است که مسائل آن را آسان می نماید.

این مسئول با تاکید بر این که توجه دولت و سازمان محیط زیست جلب شده است، توضیح داد: اقدامات خوب و اثرگذاری در چند سال گذشته صورت گرفته و البته علاوه بر آن، توجه افکار عمومی هم به این سمت معطوف شده است.

وی با بیان این که محیط بانی بیشتر و بهتر از گذشته در سطح عمومی جامعه مطرح می گردد، گفت: خوشبختانه حساسیت جامعه نسبت به محیط زیست بالا رفته است.

طالبی با تاکید بر این که باید بتوانیم ارتباط هرچه بهتر جامعه را با محیط بانی فراهم کنیم، گفت: با توجه به این که این عشق و علاقه در متن جامعه است، باید پاسخ مناسبی را از طرف دولت پیدا کنیم لذا آمادگی داریم تا پیشنهادات سازمان محیط زیست و اقدامات مربوط به بهبود شرایط محیط بانان و محیط زیست را پذیرا باشیم که قطعا مورد توجه سازمان محیط زیست هم قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ظرفیت استان هم به گونه ای است که بیشتر باید از توان بخش خصوصی برای یاری به محیط زیست استفاده کنیم چرا که بخش خصوصی یزد هم به محیط زیست علاقه دارد.

استاندار با اشاره به این که روحه علاقمندی بخش خصوصی به محیط زیست، را می توانیم در بین اهالی صنعت و سرمایه گذاران تسریع بدهیم، گفت: باید بتوانیم از بخش خصوصی استفاده نموده و با کمتر درگیر کردن سازمان های دولتی، ظرفیت مطلوب موجود را به کار ببریم.

طالبی در سرانجام نیره پورملایی را یکی از مدیران کل شایسته و پیروز استان یزد گفت و فرایند گزارش دهی محیط زیست این استان را امیدبخش دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1542

به "لزوم اهتمام بخش خصوصی به محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اهتمام بخش خصوصی به محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید