عکس، سیاهی به مغز و استخوان این مرغ نفوذ نموده!

به گزارش مجله بابلسر، ایام جمانی یک نژاد مرغ اندونزیایی است که منشا آن جزیره جاوه است. اگرچه منشأ دقیق آن ناشناخته است، اما به احتمال زیاد محصول ترکیبی بین پرندگان سبز و قرمز جنگل بوده است.

عکس، سیاهی به مغز و استخوان این مرغ نفوذ نموده!

حتی نام آن مبهم است، به طوری که آیام به مرغ در اندونزیایی اشاره می نماید و جمانی به یک سکونتگاه یا سیاه جامد در سانسکریت اشاره دارد.

بیشتر بخوانید:

عکس | توالت های امروزی اولین بار در چه زمانی ساخته شدند؟

اطلاعات تازه از طراحی شوکه نماینده آیفون 15 !

ایام جمانی دارای یک بیماری منحصر به فرد به نام فیبروملانونیس است که باعث افزایش رنگدانه در بدن مرغ می گردد و باعث سیاه شدن آن می گردد. اما برخلاف آلبینیسم علاوه بر پوست و پر باعث سیاهی گوشت، استخوان و حتی اندام های داخلی می گردد. با این حال، خون آن قرمز است، البته کمی تیره تر از خون مرغ های معمولی است.

در اندونزی، این پرندگان به عنوان نماد شرایط در نظر گرفته می شدند و خانواده های ثروتمند از آنها مراقبت می کردند. آنها قرار بود قدرت جادویی داشته باشند و به علت ظاهر اسرارآمیزشان به عنوان واسطه ای بین قلمرو زنده و روح عمل نمایند.

این نژاد به وسیله مهاجران هلندی پس از تماشای بومیان که آنها را در مراسم مذهبی به کار می گرفتند، پیدا شدند، جایی که گاهی اوقات آنها را برای جلب رضایت خدایان قربانی می کردند. تعدادی از این مهاجران که مجذوب ظاهرشان بودند، می خواستند آنها را به اروپا بازگردانند، اما تا سال 1998 بود که یک پرورش دهنده هلندی به نام یان استورینک آنها را به آنجا آورد.

ایام جمانی چندین نوع پر متمایز دارد، اما نوع برس بطری با ارزش ترین نوع پرنده است و قیمت یک پرنده تا 5000 دلار است. نژاد لیدا هیتم پر صاف که اغلب به عنوان زبان سیاه شناخته می گردد، نژاد دیگری است. کمتر از هزار ایام جمانی در ایالات متحده وجود دارد که زبان های کاملاً سیاه دارند و آنهایی که زبان صورتی دارند به احتمال زیاد فقط یکی از دو ویژگی فیبروملانیستی را دارند که آنها را از رقابت حذف می نماید.

با این حال، حتی فیبروملانوز سطح بالایی نیز برای همواره باقی نمی ماند و با افزایش سن ایام جمانی، ممکن است گوشت آنها به تدریج خاکستری گردد. جدا از ظاهرشان، یکی از دلایل گرانی آن ها این است که برخلاف سایر مرغ هایی که تخم می گذارند، ایام جمانی فقط یک یا دو تخم در هفته می گذارد که در مجموع 60 تا 100 تخم در سال است.

علاوه بر این، پس از تخمگذاری بیست تا سی تخم، ممکن است تا شش ماه قبل از تخمگذاری مجدد استراحت نمایند. هنگامی که با این واقعیت ترکیب می گردد که همه جوجه ها رنگ سیاه خیره نماینده خود را نشان نمی دهند، پرورش نژاد اصیل آن چالش برانگیز است، به همین علت است که آنها بسیار نادر هستند.

برخلاف تصور رایج، در حالی که رنگ سیاه جوجه ها در طول رشد جنینی ایجاد می گردد، تخم ها خود کرم کم رنگ با رنگ صورتی کم رنگ هستند.

علیرغم قیمت گران و رنگ متمایز آنها، رشد آنها سخت نیست و پرورش دهندگان آنها را به عنوان پرندگانی مقاوم و انعطاف پذیر توصیف می نمایند که قادر به زنده ماندن از بیشتر بیماری ها هستند.

اگرچه امروزه تنها 3500 ایام جمانی در دنیا وجود دارد، این نژاد حتی در بین دوستداران مرغ نسبتاً ناشناخته است.

منبع: هیستوری آف یستردی

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2024

به "عکس، سیاهی به مغز و استخوان این مرغ نفوذ نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، سیاهی به مغز و استخوان این مرغ نفوذ نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید