طرح لو رفته از آیفون 14 پرو بدون ناچ عجیب تر از آن است که فکر می کنید

به گزارش مجله بابلسر، مدت زمان زیادی است که خبرهایی در رابطه با تصمیم اپل مبنی بر حذف ناچ از گوشی های سری آیفون 14 منتشر می گردد. تصاویری را هم در این رابطه دیده بودیم. اما به تازگی تصویر دیگری از طرح آیفون 14 پرو بدون ناچ منتشر شد که نشان می دهد این محصول واقعا قرار است با همین طراحی راهی بازار گردد.

طرح لو رفته از آیفون 14 پرو بدون ناچ عجیب تر از آن است که فکر می کنید

اپل در حالی که بسیاری از شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند رو به طراحی حفره ای دوربین سلفی آورده اند تا بدین ترتیب حتی الامکان از مقدار حواشی روی نمایشگر بکاهند، تصمیم گرفت روی نمایشگر گوشی هایش به بهانه تعبیه حسگر تشخیص چهره، یک ناچ نسبتا بزرگ قرار دهد. بسیاری از کاربران از این کار اپل گله مند شدند چرا که حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر راه چارهی بود برای فراوری آیفون های بدون حاشیه اما اپل به دلایلی همواره سعی می نماید فناوری های شگفت انگیز را به تدریج در گوشی هایش استفاده کند.

البته گزارش هایی که تا به امروز پیرامون این موضوع منتشر شده است نشان می دهد اپل می خواهد فقط دوربین سلفی را روی نمایشگر قرار دهد اما سایر سنسورها در زیر آن پنهان خواهند شد. بعلاوه به نظر می رسد برای آیفون 14 از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر هم به عنوان راه چاره امنیتی جایگزین در نظر گرفته می گردد. بدین ترتیب اپل با خیال راحت می تواند سنسور تشخیص چهره را زیر نمایشگر ببرد، از عملکرد خوب آن تعریف کند و اگر هم در عمل چیز خوبی از آب در نیامد، کاربر حداقل از حسگر اثرانگشت استفاده کند.

پیش از این هم شاهد انتشار تصاویری از آیفون 14 بدون ناچ بودیم اما امروز بار دیگر تصویری از مدل پرو مکس این سری منتشر شد که نشان می دهد شرکت آمریکایی واقعا در تصمیم خود جدی است و گویا فقط دو مدل پرو و پرو مکس را بدون ناچ طراحی خواهد نمود. در خبرهای اخیر شنیده بودیم اپل می خواهد روی نمایشگر این دو گوشی یک حفره نسبتا بزرگ قرار داده و سنسورهای تشخیص چهره، مادون قرمز و حتی دوربین سلفی را هم درون آن قرار دهد. اما به نظر می رسد هم شاهد چنین چیزی هستیم و هم یک حفره دیگر تا بدین ترتیب تقریبا تمام چیزهایی که در ناچ آیفون های کنونی قرار گرفته است در آن تعبیه گردد.

طراحی بدون ناچ آیفون 14 پرو؛ همچنان منحصربه فرد

همانطور که گفته شد، اپل قطعا میخواهد در گوشی خود از طراحی بدون ناچ استفاده کند اما حتی این طراحی هم شبیه به گوشی های اندرویدی کنونی نخواهد بود چرا که اپل می خواهد این کار را به شکل منحصر بفردی انجام دهد.

اگر به خاطر داشته باشید سامسونگ گلکسی S10 پلاس را با دو دوربین روی پنل جلو راهی بازار کرد که یکی از آن ها سنسور اصلی و دیگری سنجش عمق بود. اپل اما میخواهد یکی از آن ها را برای دوربین سلفی و دیگری را برای سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در نظر بگیرد. در نتیجه آنچه قرار است به عنوان آیفون 14 پرو بدون ناچ راهی بازار گردد شمایلی مثل زیر خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که سنسور سمت چپ که در واقع برای تشخیص چهره است در زیر نمایشگر پنهان خواهد شد. درست مانند کاری که سامسونگ در گلکسی زد فولد 3 و ZTE در گوشی Axon 20 انجام داد. بنابراین تنها چیزی که وقتی به پنل آیفون 14 پرو خود نگاه می کنید مقابل چشمتان قرار گرفته است، همان بریدگی نسبتا بزرگی است که این بار به صورت حفره طراحی شده است و نه ناچ.

در این حفره دوربین سلفی قرار خواهد گرفت و خوشحالیم که اپل حداقل قرار نیست آن را در زیر نمایشگر پنهان کند چون فعلا شرکت ها نتوانسته اند راه چاره خوبی برای ثابت ماندن کیفیت دوربین و در عین حال پنهان کردن آن زیر نمایشگر پیدا نمایند. هرچند به نظر می رسد این طراحی قرار است در آینده ای نزدیک به بخش جدانشدنی گوشی های هوشمند تبدیل گردد. البته اپل شاید چند سال دست به طراحی تازه خود نزند.

طبق گفته های افشاگران و خبرگزاری های مختلف، اپل می خواهد در گوشی های سری آیفون 14، یعنی در تمامی مدل ها از دوربین سلفی تازهی استفاده کند چرا که حفره مخصوص دوربین در آن ها بزرگ تر از چیزی است که برای سری آیفون 13 در نظر گرفته شده است و به نظر می رسد یک لنز فوق عریض در آن قرار گرفته باشد.

بدین ترتیب آیفون 14 می تواند سوژه های بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره دیگر باعث می گردد شرکت آمریکایی بتواند فضای لازم برای تعبیه این سنسور را در اختیار داشته باشد. بنابراین به نظر می رسد عملکرد کلی سنسور هم بهبود پیدا خواهد نمود. حال چه قطعاتی از آن قرار است در کنار حفره دوربین سلفی تعبیه شوند و چه قطعاتی در کنار آن خواهند بود معین نیست.

همان طور که در بالا اشاره شد، در بعضی از خبرگزاری ها شنیدیم که اپل می خواهد حداقل در دو مدل پرو و پرو مکس از گوشی های آینده خود از دو سنسور تشخیص چهره و اثرانگشت استفاده کند. اما اگر شرکت بتواند راهی برای حفظ کیفیت و در عین حال پنهان کردن تشخیص چهره زیر نمایشگر پیدا کند، شاید دیگر خبری از حسگر اثرانگشت نباشد. این احتمال هم وجود داد که اپل بخواهد برای آیفون های آینده از چنین طراحی استفاده کند.

در هر حالت نکته کلیدی این است که آیفون 14 و 14 پرو مکس قرار است بدون ناچ راهی بازار شوند و بالاخره شروعی باشند بر سرانجام طراحی حدودا چهارساله شرکت که به شخصه اصلا آن را نمی پسندیدم و اتفاقا کاربران زیادی هم استقبال خوبی از آن نکردند. در واقع وقتی می گردد مقدار حاشیه و بریدگی روی نمایشگر را کاهش داد و در عین حال از راه چاره امنیتی بهتری هم استفاده کرد، چرا باید چنین کاری را انجام نداد؟

اپل البته با اضافه کردن این قابلیت به آیفون های مدل پرو به صورت غیرمستقیم کاربران خود را به خرید این دو گوشی تشویق می نماید. چرا که به نظر می رسد دو مدل مکس و استاندارد (مدل مکس جایگزین آیفون مینی خواهد شد) با همان طراحی قبلی راهی بازار می شوند.

آیا شما هم ایده طراحی آیفون 14 بدون ناچ را می پسندید؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1846

به "طرح لو رفته از آیفون 14 پرو بدون ناچ عجیب تر از آن است که فکر می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح لو رفته از آیفون 14 پرو بدون ناچ عجیب تر از آن است که فکر می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید