شیائومی 12 اولترا احتمالا با سنسور 200 مگاپیکسلی نو سامسونگ عرضه می گردد

به گزارش مجله بابلسر، با توجه به گفته های یکی از افشاگران معروف چینی، ظاهرا شیائومی میخواهد پرچم دار سال آینده خود یعنی 12 اولترا را با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی نو سامسونگ راهی بازار کند.

شیائومی 12 اولترا احتمالا با سنسور 200 مگاپیکسلی نو سامسونگ عرضه می گردد

اینطور که به نظر می رسد، باید کم کم با دورانی که در آن گوشی ها با سنسورهای دوربین 100 مگاپیکسلی راهی بازار می شوند خداحافظی کنیم چرا که شیائومی به زودی می خواهد با همکاری سامسونگ، یک گوشی قدرتمند با دوربین 200 مگاپیکسلی راهی بازار کند. پرچم داری که در رابطه با آن حرف می زنیم شیائومی 12 اولترا است که باید در سال 2022 راهی بازار گردد و احتمالا هم اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

بارها شنیدیم و باز هم باید به این نکته اشاره داشته باشیم که کیفیت تصاویر لزوما ربطی به مقدار مگاپیکسل ندارند و شرکت ها باید روی موارد دیگری نظیر پردازش تصویر، گگرددگی دریچه دیافراگم و … کار نمایند تا کیفیت یک عکس بهبود پیدا کند. این موضوع را در عمل هم در مقایسه دوربین گوشی هایی نظیر گلکسی S21 اولترا با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و نماینده های هواوی با دوربین های 50 مگاپیکسلی شاهد بودیم.

اما خب ظاهرا سامسونگ این بار فقط با اعداد بازی نکرد بلکه از لحاظ کیفیت هم سنسور خود را بهبود بخشید تا بدین ترتیب گوشی های مجهز به این سنسور در امر عکاسی فوق العاده ظاهر شوند. طبق سیاستی که شرکت کره ای چند سال قبل در پیش گرفت و قبل از اینکه از سنسور نو در گوشی های خود استفاده کند آن را در گوشی های شیائومی مورد ارزیابی قرار داد، سال جاری هم میخواهد همین کار را انجام دهد. به نظر می رسد گلکسی S22 اولترا به اسم پرچم دار قدرتمند شرکت به همان سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز می گردد در حالی که پرچم دار رقیب از سنسور دوربین بهتری ساخت خود سامسونگ بهره خواهد برد.

شیائومی 12 اولترا به گفته افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station دو دوربین اصلی خواهد داشت؛ یکی از آن ها 200 مگاپیکسلی و دیگری هم احتمالا 50 مگاپیکسلی خواهد بود. حال اینکه چرا و چطور باید از دو دوربین اصلی در یک گوشی استفاده کرد یکی از پرسش های بی پاسخی است که در رابطه با این گوشی وجود دارد و باید طی روزها یا هفته های آینده در رابطه با جزئیات آن خبرهای بیشتری منتشر گردد. البته گفته می گردد به این خاطر شیائومی تصمیم گرفت در گوشی پرچم دار خود از دو دوربین اصلی استفاده کند چون سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ از پیکسل های بسیار کوچک با مقدار 0.64 میکرومتر بهره می برد. بدین ترتیب وجود یک سنسور 50 مگاپیکسلی می تواند در نهایت باعث افزایش مقدار پیکسل و بهبود عملکرد کلی در شرایط کم نور و بعلاوه افزایش جزئیات گردد.

به نظر می رسد این دوربین ثانویه 50 مگاپیکسلی همان دوربینی باشد که در شیائومی می 11 اولترا به اسم سنسور اصلی ایفای نقش می نماید و توانست در مقطعی هم به اسم بهترین دوربین گوشی در وب سایت DXOMARK شناخته گردد. این سنسور هم ساخت سامسونگ است و ISOCELL GN2 نام دارد.

البته گفته نشده است که لزوما سنسور 200 مگاپیکسلی شیائومی 12 اولترا ساخت سامسونگ خواهد بود اما به گزارش وب سایت Android Central، به احتمال بسیار فراوان این سنسور همان ISOCELL HP1 شرکت کره ای است. این سنسور دوربین هفته قبل رونمایی شد و اولین سنسوری لقب گرفت که از فناوری ChameleonCell جهت بهبود عملکرد دوربین در عکاسی در شرایط کم نور بهره می برد. حال اینکه تاثیر این فناوری چقدر به نسبت نمونه های موجود محسوس تر است باید منتظر ماند و دید چه محصولی با آن راهی بازار می گردد تا فرصت مقایسه با سایر گوشی ها وجود داشته باشد.

با توجه به خبرها و شایعات باید انتظار داشته باشیم پرچم دار بعدی شیائومی اوایل سال 2022 رونمایی و راهی بازار گردد. البته در رابطه با سری می 11 این اتفاق رخ نداد و اول مدل استاندارد و چند ماه بعد مدل اولترا رونمایی شد. حال شیائومی 12 اولترا هم مشمول این سیاست خواهد شد یا خیر معین نیست. با این حال سری پرچم دارهای شیائومی 12 قرار است به اسم رقیبی برای گوشی های سری گلکسی S22 راهی بازار شوند و به نظر می رسد در هیچ بخش هم کمبودی به نسبت نماینده های سامسونگ نداشته باشند.

شیائومی احتمالا سنسور 108 و 64 مگاپیکسلی را برای میان رده های خود در نظر خواهد داشت

اما سوالی که پیش می آید اینجاست که اگر شیائومی بخواهد از سنسور 200 مگاپیکسلی نو در گوشی های پرچم دار خود استفاده کند، با سنسور 108 مگاپیکسلی که عملکرد خوبی هم دارد چه خواهد نمود؟ اینطور که شاهد هستیم، به نظر می رسد این روزها نه فقط شیائومی بلکه تمام شرکت های فراورینماینده گوشی هوشمند هم سخت افزار قدرتمند خود را پس از مدتی استفاده در گوشی های پرچم دار، در گوشی های میان رده مورد استفاده قرار می دهند.

بنابراین باید انتظار داشته باشیم شیائومی از سنسورهای 108 و 64 مگاپیکسلی که روزی در پرچم دارهای شرکت ایفای نقش می کردند این بار برای میان رده ها مورد استفاده قرار بگیرند و سنسورهای قدرتمند فقط برای قدرتمندترین مدل پرچم دار یعنی مدل اولترا در نظر گرفته گردد.

در حال حاضر شیائومی میخواهد از گوشی های 11T و 11T پرو به اسم پرچم دارهای سری T خود رونمایی کند. ظاهرا این گوشی ها چون پرچم دار اصلی شرکت نیستند و به نوعی ارزان به حساب می آیند از همین سنسور 108 مگاپیکسلی به اسم سنسور اصلی خود بهره می برند. البته این سنسور باید در مدل پرو مورد استفاده قرار بگیرد و مدل استاندارد با همان سنسور 64 مگاپیکسلی عرضه گردد. انتظار می رود رونمایی از این گوشی ها در تاریخ 15 سپتامبر یعنی 6 روز دیگر رخ دهد. با این حال باید ببینیم طی روزهای آینده آیا چنین تاریخی برای رونمایی از این گوشی ها تایید خواهد شد یا خیر.

شیائومی چند سالی هست که در زمینه دوربین کاملا عملکرد خود را بهبود بخشیده است و می توان این روزها ادعا کرد این شرکت توانسته شرکت های عظیم و معروف در این زمینه را پشت سر بگذارد. مثلا می 11 اولترا در این زمینه کم نظیر بود، ماه گذشته شیائومی میکس 4 با دوربین سلفی زیر نمایشگر راهی بازار شد تا شرکت چینی فعالیت خود را در این زمینه هم رسما شروع کند و بسیاری موارد دیگر که احتمالا در ادامه تعداد آن ها بهتر هم خواهد شد. بالاخره برای شرکتی که در پی تثبیت صدرنشینی خود به اسم بهترین فراورینماینده و فروشنده گوشی هوشمند در دنیا است، استفاده از بهترین قطعات جای تعجبی ندارد. حتی اگر این شرکت شیائومی با کمتر از نصف سابقه سامسونگ در زمینه فراوری گوشی باشد.

سری پرچم دارهای شیائومی 12 علاوه بر سنسور 200 مگاپیکسلی، از پردازنده اسنپدراگون 898 هم به اسم قلب تپنده بهره خواهند برد تا بدین ترتیب شاهد یکی از بهترین گوشی های بازار با بهترین و قدرتمندترین قطعات موجود باشیم. حال اینکه شرکت چینی می تواند در رقابت با سامسونگ و اپل پیروز باشد یا خیر موضوعی است که فقط زمان می تواند نتیجه آن را به ما نشان دهد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1612

به "شیائومی 12 اولترا احتمالا با سنسور 200 مگاپیکسلی نو سامسونگ عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 اولترا احتمالا با سنسور 200 مگاپیکسلی نو سامسونگ عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید