ستاره دنباله داری تازه کشف شده ای از کنار زمین عبور می نماید

به گزارش مجله بابلسر، یک ستاره دنباله دار تازه کشف شده دارد از کنار زمین می گذرد و نمایشی شبانه خیره کننده ای پس از عبورش از کنار خورشید و بلند کردن دنباله اش می آفریند.

ستاره دنباله داری تازه کشف شده ای از کنار زمین عبور می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ستاره دنباله دار نئو وایز (NeoWise) - درخشان ترین ستاره دنباله داری که در ربع قرن گکذشته از نیمکره شمالی قابل رویت است- یک هفته پیش از مدار زهره عبور کرد. نزدیکی آن به خورشید باعث شده است که غبار و گازهایش در سطح آن شعله ور شوند و دنباله ای حتی بزرگتر برای آن ایجاد نمایند.

این ستاره دنباله دار اکنون در راستا کره زمین قرار گرفته است و در طول دو هفته به نزدیک ترین فاصله از آن می رسد.

تلسکوپ مادون قرمز ناسا در ماه مارس (اسفند) این ستاره دنباله دار را کشف کرد.

دانشمندانی که در رصد این نئو وایز دخیل هستند می گویند این ستاره دنباله دار قطری حدود 5 کیلومتر دارد. هسته آن با موادی قیرگون پوشیده شده است که عمرشان به منشا منظومه شمسی ما در 4.6 میلیارد سال پیش باز می شود.

این ستاره دنباله دار تا میانه ماه اوت (میانه مرداد) تا هنگامی که به سمت بخش بیرونی منظومه شمسی حرکت کند، قابل دیدن خواهد بود. این ستاره دنباله دار در آسمان تاریک در صورت نبود آلودگی نوری با چشم غیر مسلح قابل دیدن است، اما برای دیدن دنباله دراز آن به دوربین دوچشمی احتیاج دارید.

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی نیز قبلا این ستاره دنباله دار را دیده اند.

منبع: همشهری آنلاین