زاخارووا: آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می نماید ، روسیه خواستار استفاده صلح آمیز از فضا

به گزارش مجله بابلسر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از دکترین فضایی آمریکا گفت: آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می نماید.

زاخارووا: آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می نماید ، روسیه خواستار استفاده صلح آمیز از فضا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه از دکترین نظامی آمریکا در فضا انتقاد کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفت: دکترین تهاجمی مبتنی بر ابرقدرتی آمریکا در فضا به هدف دستیابی به رجحان یا حتی رجحان در سیارات دیگر است که از سوی آمریکا به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می گردد. روسیه خواستار استفاده صلح آمیز از فضا و اکتشافات فضایی بوده و به دنبال سلطه نیست.

آمریکا پیشتر روسیه و چین را به کوشش برای نظامی سازی فضا متهم نموده بود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر نیروی فضایی این کشور را با هدف آنچه تمرکز بر کوشش های آمریکا در دفاع از خود در مقابل تسلیحات مستقر در فضا خواند، ایجاد کرد.

چندی قبل رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا مدعی شد روسیه پرتابه ای را با مشخصات سلاح به فضا فرستاده که می تواند تهدیدی برای ماهواره های آمریکا و متحدان آن باشد. روسیه متعاقب این ادعا با رد سخنان مقامات آمریکایی گفت که این ایالات متحده است که همیشه در پی نظامی گری در فضاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 826

به "زاخارووا: آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می نماید ، روسیه خواستار استفاده صلح آمیز از فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا فضا را به عنوان یک عرصه نظامی تلقی می نماید ، روسیه خواستار استفاده صلح آمیز از فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید