راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیه ترکیه

به گزارش مجله بابلسر، هزینه سفر به کاپادوکیه

تفریح در کاپادوکیه واقعا هیجان انگیز است. اما این هیجان می تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که برای تفریح در این منطقه حتما نباید پول زیادی داشته باشید. می توانید کارهایی انجام دهید که رایگان است و به همان اندازه لذت ببرید. هم چنین می توانید در هزینه اقامت و خوراک صرفه جویی کنید تا بتوانید در این شهر سحرانگیز بالن سواری کنید. مواد زیر را در سفر به کاپادوکیه به خاطر بسپارید:

راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیه ترکیه
  • به جای 2 ساعت تور هوایی و پرواز، می توانید 4 ساعت دوچرخه سواری در میان کوه ها را انتخاب کنید.
  • به جای بالن سواری می توانید به تماشای بالن ها بنشینید.
  • کلیساهای زیرزمینی ورودی ندارند؛ می توانید آن را جایگزین موزه های روباز کاپادوکیه بکنید.
  • کافه های روباز کاپادوکیه ارزان تر از کافه های با فضای بسته است.
  • رستوران هایی که میان صخره های کاپادوکیه هستند اغلب ارزان ترند، این رستوران ها را جایگزین رستوران ترکیش دینر اند شو بکنید.
  • سعی کنید در استراحتگاه های بین راه غذا نخورید. ناهار را در کافه های کاپادوکیه سفارش دهید.
  • هتل Cave Life Cave Hotel را برای اقامت انتخاب کنید. 3شب اقامت در این هتل به صرفه تر است.
  • در کاپادوکیه قیمت آب معدنی و اسنک بالا است. بهتر است برای این موارد هزینه نکنید.

جاذبه های ارزان در کاپادوکیه

پیاده روی در کاپادوکیه

مناظر کاپادوکیه و گورمه آنقدر جذابند که پیاده روی در آن به تنهایی می تواند دلیل سفر به کاپادوکیه باشد. در کاپادوکیه، ساعت ها می توانید پیاده روی کنید و مسحور چشم اندازهای عجیب آن شوید. نگران نباشید! مسیرهای پیاده روی این مکان کاملا تعیین است. دره رز یا دره رد (Rose/Red Valley) دره ای بسیار تماشایی است که پیشنهادی ویژه برای پیاده روی زوج ها می تواند باشد. دره Zemi & Görkündere دره دیگری است که می توانید برای پیاده روی انتخاب کنید. در این دره، عبور از تونل های زیرزمینی و صخره ها بسیار جذاب خواهد بود. دره کلیکار و دره میستری نیز بسیار تماشایی هستند. در مطلب کاپادوکیه کجاست؟ در خصوص دره های این منطقه بیشتر بخوانید.

بازدید از کلیساهای مخفی

برای ورود به موزه روباز گورمه باید هزینه ورودی بپردازید. اما می توانید وقت تان را به پیاده روی در اطراف موزه اختصاص دهید. حین پیاده روی، کلیساهایی کشف خواهید کرد که در دل صخره ساخته شده اند. وارد این کلیساها شوید و از دیدن نقش هایی که متعلق به 1000 سال پیش است به وجد آیید.

دوچرخه سواری در کوهستان کاپادوکیه

می توانید با هزینه 20 لیر دوچرخه کرایه کنید و برای 4 ساعت در میان مسیرهای کوهستانی کاپادوکیه رکاب بزنید. برخی از این مسیرها حرفه ای هستند. اگر زیاد حرفه ای نیستید، مسیرهای ساده تر را انتخاب کنید. برای دوچرخه سواری در تمام روز می توانید 30 لیر بپردازید که به صرفه تر خواهد بود. هم چنین به جای دریافت راهنما از نقشه راهنما بهره ببرید.

تماشای بالون های کاپادوکیه

بالون سواری و رفتن تا خود آسمان، آن هم آسمان کاپودوکیه، بسیار جذاب است. اما اگر نمی خواهید برای بالون سواری هزینه کنید، می توانید به تماشای بالون ها بنشینید. تماشای بالون ها در مناظر زیبای کاپادوکیه بسیار چشمگیر است.

تماشای غروب زیبای کاپادوکیه

زیبایی غروب کاپادوکیه در منطقه Sunset Point به اوج خود می رسد. غروب خورشید در میان صخره های دودکش گورمه، در این نقطه تماشایی است. هم چنین در کافه های آن می توانید چای بنوشید و به تماشای غروب دل انگیز کاپادوکیه بنشینید.

اقامت ارزان در کاپادوکیه

کاپادوکیه یکی از مناطق گردشگری مهم است که گردشگران زیادی راهی آن می شوند. همین نکته سبب شده هزینه های اقامت در آن بالا برود. اغلب هتل ها و اقامت گاه های بوم گردی کاپادوکیه قیمت بالایی دارند. در این میان، همانطور که اشاره کردیم، هتل Cave Life قیمت های پایین تری دارند. فضای این هتل نیز دلپذیر و محبت آمیز است. برای تجربه منحصر به فرد می توانید اتاق هایی که در غار گذاشته اند را انتخاب کنید.

شکم گردی ارزان در کاپادوکیه

اگر می خواهید در هزینه ناهار و شام صرفه جویی کنید، ناهار را در کافه های اطراف صرف کنید و شام را در رستوران های محلی کاپادوکیه. غذاهای ارزان این منطقه اغلب ساندویچ های گوشت چرخ نموده، بورک و غیره هستند.

منبع: دالاهو
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 769

به "راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ارزان به کاپادوکیه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید